مرجانه گلچین: دوگانگی اجتماع و تلویویون بین مردم فاصله می‌اندازد

مرجانه گلچین که در سریال نوروزی «زوج یا فرد» بازی دارد، معتقد است که باید آنچه در اجتماع وجود دارد در تلویزیون نمایش داده شود؛ زیرا دوگانگی اجتماع و تصویر بین مردم فاصله می‌اندازد.

مرجانه گلچین: دوگانگی اجتماع و تلویویون بین مردم فاصله می‌اندازد
کد خبر: 279424
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۱۳:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ این بازیگر درباره سریال نوروزی شبکه سه سیما، توضیح داد: این سریال در خدمت یک کار کمدی است. ویژگی بازیگری که در ژانر جدی کار می‌کند با طنز متفاوت است. من هم برحسب ویژگی کار طنز جلوی دوربین می‌روم. زمانی که بازیگری در سریالی بازی کرد و اسمش را در تیتراژ قبول دارید و باور کردید یعنی توانسته نقش خود را خوب ایفا کند. من این دریافت حس تفاوت از سریال را به عهده مردم گذاشته‌ام که ببینند و مرجان گلچین را در این نقش بپذیرند.

او با اشاره به داستان سریال «زوج یا فرد» بیان کرد: قصه این سریال درباره مردم، دغدغه‌ها، روزمرگی‌ها، مشکلات آن‌ها و مسائل روز اجتماع است.

این بازیگر تلویزیون گفت: من با صد درصد انرژی سرکار می‌آیم چون کارم و مخاطبان را دوست دارم و می‌دانم مردم در این روزها نیاز دارند که بخندند و مقداری از مشکلاتشان شاید اینگونه تقلیل پیدا کند. طبیعتاً من در حرفه خود به عنوان بازیگر این مسؤولیت را دارم که به بهترین شکل ایفای نقش کنم. فیلمنامه این سریال صرفاً به این قصد نوشته نشده که بخنداند بلکه موقعیت‌هایی طراحی می‌کند و داستان، شما را در موقعیت قرار می‌دهد.

گلچین با اشاره به نقش خود در سریال «زوج یا فرد» بیان کرد: من نقش «آفاق» را بازی می‌کنم که یک مادر با تمام دلشوره‌ها و دغدغه‌هایش است. او یک پسر و برادر جوان دارد و برای فرزند خود تلاش می‌کند و جان خود را فدا هم می‌کند.

او اضافه کرد: من به دلیل حضور مهران مهام و گروهی که وجود دارد، قبول کردم که در این سریال بازی کنم. ما در این گروه همدیگر را می‌فهمیم، انرژی‌مان هم‌خوانی دارد. ضمن اینکه من در کارهای قبلی‌ام هم با یوسف تیموری و مهران غفوریان هم‌بازی بودم.

این بازیگر درباره وضعیت تولید سریال‌های کمدی در تلویزیون تصریح کرد: برای کسانی که دغدغه مردم را داشته باشند، ساختن سریال طنز یک رسالت است. اگر فکر می‌کنیم باید ادای دین کنیم باید با دست باز این اتفاق بیفتد نه با وجود بایدها و نبایدها. اگر به واقعیت نزدیک باشیم همیشه سوژه نابی وجود دارد که مردم می‌توانند از آن چیزی یاد بگیرند وگرنه همه کارها تکراری است.

او ادامه داد: در سریال‌سازی باید طرح نو بیاوریم تا مخاطبان با اشتیاق جلوی تلویزیون بنشینند وگرنه شبکه‌های خارجی را می‌بینند چون خوش آب و رنگ است و حتی اگر سوژه نداشته باشند، چیزی را نشان می‌دهند که دوست داری آن شبکه‌ها را نگاه کنی. اگر می‌خواهیم سریال خوب بسازیم باید وقت بگذاریم، هزینه کنیم و کارشناسان درباره آن تحقیق کنند و طرح بدهند تا کار ناب و به‌روزی بسازیم.

گلچین در پاسخ به این پرسش که اغلب بازیگران دستمزد برایشان اهمیت دارد و به کیفیت توجه نمی‌کنند، بیان کرد: ما با صداوسیما کار می‌کنیم؛ بنابراین نمی‌توانیم دنبال پروژه عجیب و غریب باشیم. دستمزد در تلویزیون استاندارد دارد البته اگر بتوانی آن را در زمان مناسب دریافت کنی وگرنه باید دنبال دستمزد خود باشی. من که سال‌هاست در تلویزیون کار می‌کنم دستمزد عجیب و غریبی در تلویزیون نمی‌دهند زیرا اگر بازیگری یک سال کار کند و چندسال بیکار باشد، دستمزد عجیبی نیست.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها