کد خبر: 280531
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

عزت‌الله رمضانی‌فر، بازیگر پیشکسوت با ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

پیشکسوت‌ها در تصمیم‌گیری‌ها و اتفاق‌های هنری نقشی ندارند/ ارشاد باید حرمت هنرمندان را حفظ کند

عزت‌الله رمضانی‌فر، بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر، در ارزیابی عملکرد وزارت ارشاد گفت: «گذشته از بحث‌های مالی، پیشکسوت‌ها در تصمیم‌گیری‌ها و اتفاق‌های هنری نقشی نداشته، حتی از کم و کیف تصمیمات، اطلاعی ندارند.»

پیشکسوت‌ها در تصمیم‌گیری‌ها و اتفاق‌های هنری نقشی ندارند/ ارشاد باید حرمت هنرمندان را حفظ کند
کد خبر: 280531
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین|‌‌ لازم است اصحاب اندیشه و هنر به پاس خدمات ارزشمند و فعالیت‌های هنری خود، در دوران سالمندی نیز، مورد توجه و حمایت قرار گیرند، مشکلات‌شان شنیده شده و حرمت‌شان حفظ شود. موسسه هنرمندان پیشکسوت یکی از تکالیف قانونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مورد است که در اواخر سال 85 با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس شد و با 6 سال تاخیر، در نیمه دوم سال 91 رسما راه‌اندازی شد. حال باید دید که این موسسه چقدر توانسته در راستای وظایف خود به درستی حرکت کند.

در این‌باره، عزت‌الله رمضانی‌فر، بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، با ارزیابی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: «ما که از پیشکسوت‌های سینما و تئاتر هستیم، توقعات متفاوت‌تری از وزارت فرهنگ و ارشاد داریم. ما عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت هستیم.»

او با اشاره به اینکه حقوق بازنشستگی کفاف هزینه‌های زندگی آنها را نمی‌دهد، گفت: «چندین بار سخنگوی دولت وعده داد که حقوق اعضای موسسه را افزایش خواهند داد اما هیچ تغییری ایجاد نشده است؛ موسسه‌ای زیر نظر معاون وزیر اداره می‌شود. گذشته از بحث‌های مالی، پیشکسوت‌ها در تصمیم‌گیری‌ها و اتفاق‌های هنری نقشی نداشته، حتی از کم و کیف تصمیمات، اطلاعی ندارند.»

رمضانی‌فر، درباره شرایط کار و فعالیت خود بیان کرد: «من به عنوان فردی که سالها تجربه فعالیت سینمایی و تئاتر داشتم، می‌گویم در حال حاضر همچنان توان کار کردن و در صحنه حاضر شدن را دارم. آن چیزی که ما از ارشاد توقع داریم این است که به ما بیشتر برای کار مراجعه شود و انقدر توجه بر افراد خودی متمرکز نباشد.»

این بازیگر پیشکسوت، با گلایه از تبعیض‌هایی که در تخصیص بودجه انجام می‌شود، بیان کرد: «از طرف دیگر، بارها من به عنوان فردی که 55 سال سابقه فعالیت دارم، برای ساخت فیلم به بنیاد فارابی مراجعه کردم و گفتند بودجه نداریم، در حالی که بسیار وقت‌ها شاهد هستیم گروه‌هایی بودجه گرفته و هیچ اثری تولید نکرده‌اند.»

او وزارت فرهنگ و ارشاد را مسئول رسیدگی به این مسائل دانسته و گفت: «در واقع این وظیفه وزارت ارشاد است که بتواند در مقابل این خرج‌های بی‌حساب و کتاب، بایستد.»

به گفته رمضانی‌فر، یکی از مهم‌ترین وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد این است که حرمت هنرمندان را حفظ کند. او در اینباره گفت: «پیشکسوتان، بیش از 50 سال در ترویج فرهنگ و هنر تلاش کرده‌اند. در واقع ارشاد باید حمایت‌های مالی و معنوی را از این قشر افزایش داده و حجم بی‌توجهی کنونی را کم کند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها