کد خبر: 280591
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ ۱۵:۱۹:۲۹
| |

اعتراف ترامپ به حاکمیت اسرائیل بر جولان/هدیه‌ای به نتانیاهو پیش از انتخابات

تحلیلگران و ناظران سیاسی، موضع جنجالی و تحریک آمیز رئیس جمهوری آمریکا درباره جولان اشغالی سوریه و اعتراف وی به حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان را هدیه‌ای به نتانیاهو پیش از انتخابات آتی رژیم اشغالگر قلمداد کردند.

اعتراف ترامپ به حاکمیت اسرائیل بر جولان/هدیه‌ای به نتانیاهو پیش از انتخابات
کد خبر: 280591
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ ۱۵:۱۹:۲۹

اعتمادآنلاین| توئیت جنجالی و تحریک آمیز دونالد ترامپ رئیس جمهوی آمریکا در روز پنجشنبه اول فروردین 98 مبنی بر اینکه زمان آن فرا رسیده است که واشنگتن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان سوریه را به رسمیت بشناسند، حیرت بسیاری از مسئولان در واشنگتن را به دنبال داشته است.

دونالد ترامپ طی پیامی در حساب رسمی خود در توئیتر مدعی شده است به رسمیت شناختن کنترل رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان، از لحاظ امنیتی نه‌تنها به سود اسرائیل است بلکه منافع امنیتی سایر کشورهای منطقه را نیز تأمین می‌کند.

اظهارات ترامپ غافلگیرکننده نبوده است، چرا که بنیامین نتانیاهو فشارهایی را بر دولت ترامپ در هفته‌های اخیر واردکرده است تا چنین اظهارنظرهایی بر زبان جاری کنند تا شانس وی در انتخابات آتی رژیم صهیونیستی را افزایش دهد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، مسئولان صهیونیستی و آمریکایی پیش بینی می کنند که اعلام دولت آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان سوریه در خلال سفر هفته آینده بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن می‌تواند انگیزه قوی به وی در آستانه انتخابات اسرائیل بدهد.

ناظران بر این باورند که ترامپ تلاش می‌کند حمایت لابی صهیونیستی را به شکل واضح در نبرد آتی خود در کنگره در پی سیطره دموکرات‌ها بر مجلس نمایندگان در اوایل سال جاری میلادی، کسب کند و به نظر می رسد رویکرد دولت وی در خاورمیانه به شکل گسترده ای با منافع اسرائیل همخوانی دارد به ویژه پس از اعلام انتقال سفارت آمریکا در تل آویو به قدس که خشم میلیون‌ها مسلمان را در جهان به دنبال داشت.

ترامپ همچنین تلاش می‌کند پرونده های حل نشده در خاورمیانه را که مربوط به رژیم اسرائیل است، به نفع این رژیم یکسره کند، این در حالی است که برخی رژیم‌های عربی با روی باز و موافقت گسترده با عادی سازی روابط با تل آویو به وی خدمت می کنند، ترامپ به دنبال تضمین جلب دوستی و وفاداری صهیونیست ها بدون درگیری و تقابل با اعراب است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها