کد خبر: 281649
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۵ ۰۹:۲۹:۱۵
| |

معاون درمان وزیر بهداشت خبر داد:

استقرار 800 پزشک مقیم در بیمارستان‌های دولتی در ایام نوروز

معاون درمان وزیر بهداشت گفت:در ایام نوروز 800 پزشک مقیم در بیمارستان‌های دولتی داریم که کاملا فعال هستند

استقرار 800 پزشک مقیم در بیمارستان‌های دولتی در ایام نوروز
کد خبر: 281649
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۵ ۰۹:۲۹:۱۵

اعتمادآنلاین| قاسم جان بابایی، معاون درمان وزیر ارشاد، درباره رفتن پزشکان به سفر در ایام نوروز و عدم ارائه خدمات به بیماران گفت: بحث خدمات بیمارستانی در ایام نوروز اورژانس بیمارستان‌ها پزشک عمومی و پزشک متخصص در اختیار دارند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

جان بابایی افزود: پزشک متخصص هم در برخی از بیمارستان‌ها هست.

او درباره خدمات بخش خصوصی گفت: در بخش خصوصی محدودیت پذیرش بیمار وجود دارد و این بیمارستان‌ها 100 درصد در بخش اورژانس و 50 درصد در سایر بخش‌ها فعالیت می‌کنند.

او در ادامه خبر داد: در ایام نوروز 800 پزشک مقیم در بیمارستان‌های دولتی داریم که کاملا فعال هستند.

جان بابایی با بیان اینکه نقشه ارجاع درباره اینکه کدام بیمارستان ها چه خدماتی ارائه می‌دهد هم تهیه شده است گفت: خدمات سرپایی در ایام تعطیل ارائه می‌شود. پزشکان متخصص و عمومی که باید خدمات سرپایی و تخصصی بدهند هم در این طرح مشخص شده اند. اگر بیماران با مشکل برخود کردند به سامانه 190 اطلاع دهند. عمل‌های غیر اورژانس در این ایام ضرورتی ندارد، ولی عمل‌های ضروری انجام می‌شود. مردم اگر با مشکلی برخورد کردند به سامانه 190 اطلاع دهند تا پیگیری شود.

جان بابایی افزود: اروژانس تمامی استان‌ها در نوروز باید فعال باشد و به آن‌ها ابلاغ هم کرده ایم. طرح سلامت نوروزی مثل سال‌های قبل انجام خواهد شد. پایگاه‌های سلامت نوروزی از 25 اسفند آغاز و تا 17 فروردین فعالیت می کنند. این پایگاه‌ها راهنمایی و خدمات معمولی را به مردم ارائه می‌دهند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اگر بیماران مراجعه کردند و پزشک متخصص نبود به سامانه 190 زنگ بزنند و این قضیه پیگیری خواهد شد.

او درباره مبالغی که مراکز از همراه برای مریض مطالبه می کنند و اقدام به بستری کردن بیمار تا واریز پول نمی کنند گفت: در قسمت اورژانس این امر اصلا اتفاق نمی افتد نباید و در سایر بخش های مراکز دولتی هم که مردم یک بیستم پول را باید بدهد و این شکایات بیشتر در مراکز خصوصی است.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها