کد خبر: 282053
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ ۱۰:۱۹:۲۲
| |

«دلبند» در جشنواره «هات‌داکس» نمایش خواهد داشت

فیلم مستند «دلبند» به کارگردانی یاسر طالبی به بخش رقابتی «ویترین جهان» جشنواره «هات‌داکس» کانادا راه یافت.

«دلبند» در جشنواره «هات‌داکس» نمایش خواهد داشت
کد خبر: 282053
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ ۱۰:۱۹:۲۲

اعتمادآنلاین| فیلم مستند «دلبند» به کارگردانی یاسر طالبی و تهیه‌کنندگی الهه نوبخت در نهمین حضور بین‌المللی خود به بخش رقابتی «ویترین جهان» جشنواره «هات‌داکس» کانادا راه یافت.

بیست و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «هات‌داکس» از 5 تا 15 اردیبهشت 1398 در شهر تورنتو کانادا برگزار می‌شود و مستند بلند «دلبند» ساخته یاسر طالبی در بخش مسابقه «ویترین جهان» این جشنواره روی پرده می‌رود.

جشنواره «هات‌داکس» برای ترویج و تولید فیلم مستند در جهان پایه‌گذاری شده است و هر سال بیش از 200 فیلم در این رویداد به نمایش گذاشته می‌شود و حدود 2000 مستندساز، تهیه‌کننده، خریدار و توزیع‌کننده فیلم مستند از سراسر جهان در جشنواره حضور پیدا می‌کنند.

این فیلم هم‌اینک در بخش مسابقه سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی استانبول ترکیه هم حضور دارد که از دیروز شانزدهم فروردین ماه در کشور ترکیه افتتاح شد و تا بیست و ششم فروردین‌ ماه ادامه دارد.

در این جشنواره، مستند «دلبند» با آثار سینمایی که برگزیده جشنواره‌های کن، برلین، تورنتو، کارلووی واری و از کشورهای فرانسه، بلژیک، سوئد، آرژانتین، برزیل، ایتالیا، آمریکا، روسیه، لیتوانی هستند به رقابت می‌پردازد. در بخش اصلی جشنواره استانبول 2 مستند بلند و 10 فیلم سینمایی حضور دارند.

«دلبند» قصه دلدادگی و ارتباط یک زن کهنسال مازنی است که به تنهایی با گله گاوهایش در ارتفاعات جنوب شرقی البرز روزگار می‌گذراند.

این مستند محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و شرکت تصویر گستر الهه پارسی (الی ایمیج) به مدیریت الهه نوبخت است که پخش بین‌المللی این فیلم را نیز برعهده دارد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها