کد خبر: 283313
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ ۱۸:۴۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای بین‌الملل/ ۲۰ فروردین‌ماه ۱۳۹۸

از رد درخواست حزب اردوغان برای بازشماری آرا تا استقبال عربستان از اقدام آمریکا علیه سپاه

رد درخواست حزب اردوغان برای بازشماری آرا، سفر نخست‌وزیر عراق به عربستان در ماه جاری و دیدار عبدالفتاح السیسی با مایک پمپئو در واشنگتن مهمترین خبرهای حوزه بین‌الملل بود.

از رد درخواست حزب اردوغان برای بازشماری آرا تا استقبال عربستان از اقدام آمریکا علیه سپاه
کد خبر: 283313
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ ۱۸:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک منبع مسئول در وزارت خارجه عربستان با طرح ادعاهایی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد عربستان از اقدام دولت آمریکا و قرار دادن نام سپاه در لیست تروریستی استقبال می‌کند.

***

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصمیم اخیر آمریکا در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را خطایی راهبردی دانست و گفت: این تصمیم تحولی بسیار جدی میان تهران و واشنگتن است که با پاسخی قاطع و صریح مواجه می‌شود.

***

یک عضو شورای عالی انتخابات ترکیه اعلام کرد: این شورا درخواست حزب عدالت و توسعه مبنی بر بازشماری تمامی آرا در 31 منطقه سراسر استانبول را نپذیرفت.

***

وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا از دولت افغانستان و طالبان خواستار دستیابی به راهکاری مسالمت‌آمیز برای حل مناقشه در این کشور شدند.

***

پارلمان الجزایر با رسیدن آرای نمایندگان به حد نصاب لازم به اعلام خلاء در پست ریاست‌جمهوری رای مثبت داد.

***



روزنامه ایندیپندنت عربی گزارش داد که «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق اواسط ماه جاری میلادی به عربستان سفر می‌کند.

***

مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در آستانه نشست لوکزامبورگ از برگزاری جلسه ویژه وزرای اروپایی درباره بررسی وضعیت برگزیت خبر داد.

***

«عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر با «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در واشنگتن دیدار کرد. دو طرف در جریان این دیدار در خصوص آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو کردند.

***

.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها