بیماری‌های التهابی روده در کمین زنانی که سزارین می‌کنند

یک فوق‌تخصص گوارش، گفت: زایمان سزارین و عدم شیردهی به نوزاد، افراد را بیش از سایرین در معرض ابتلا به بیماری‌های التهابی روده قرار می‌دهد.

بیماری‌های التهابی روده در کمین زنانی که سزارین می‌کنند
کد خبر: 285105
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۶ ۱۰:۳۲:۲۶

اعتمادآنلاین| همایون واحدی، در آستانه برگزاری کنگره دو روزه کشوری در رشت (29 و 30 فروردین 98)، اعلام کرد: بیماری‌های التهابی روده شامل کولیت اولسروز و کروناست و در ایران از هر 100000 نفر 45 نفر به بیماری‌های التهابی روده مبتلا هستند.

وی با اشاره به ثبت شبکه ملی بیماری‌های التهابی روده در کشور افزود: از زمان راه‌اندازی ثبت ملی بیماری‌های التهابی روده تاکنون حدود 10 هزار بیمار مبتلا به کولیت و کرون را ثبت شده هر چند حدس می زنیم که تعداد افراد مبتلا به این بیماری بیشتر باشد بنابراین با اهمیت ثبت بیماری‌ها می‌توانیم شناخت و تعداد بیماران مبتلا را شناسایی کنیم و آنها را قبل از ایجاد عوارض بیشتر درمان کنیم.

این فوق تخصص گوارش خاطرنشان کرد: در کشورهای اروپایی و امریکای شمالی از وقتی بهداشت شأن بهتر شد این بیماری‌ها بیشتر شد.

واحدی عنوان کرد: عواملی که شدت بیماری‌های التهاب روده را می‌تواند بیشتر می‌کند و یا افراد را در معرض این بیماری قرار دهد شامل استعمال سیگار، مصرف تریاک، چاقی، کم‌تحرکی، زایمان سزارین، عدم شیردهی به نوزاد و مصرف آنتی بیوتیک‌ها در کودکان زیر دو سال و کمبود ویتامین D است.

وی با بیان اینکه مصرف چای و به‌خصوص قهوه می‌تواند برای پیشگیری از بیماری‌های التهابی روده مؤثر باشد، گفت: خوردن ماهی، میوه و سبزیجات برای این افراد توصیه می‌شود همچنین بهتر است از مصرف گوشت قرمز پرهیز و تا حد ممکن از مصرف قرص‌های پیشگیری از بارداری خودداری کنند هر چند برخی از افراد به صورت ژنتیکی مبتلا به بیماری‌های التهابی روده می‌شوند.

این فوق تخصص گوارش عنوان کرد: کنترل بیماری‌های التهابی روده از طریق دارو درمانی است که می‌تواند از ناتوانی این افراد جلوگیری کرده همچنین منعی برای فرزنددار شدن این افراد وجود ندارد و اگر آنها پروسه درمانی خود را به صورت صحیح سپری کنند طول عمر این بیماران همانند افراد عادی خواهند بود لذا جای نگرانی وجود ندارد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها