معاون بهزیستی خبر داد؛

برپایی 70 مهدکودک سیار در مناطق سیل‌زده

حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از برپایی 70 مهدکودک سیار و موقت برای حمایت از کودکان در سه استان درگیر سیل خبر داد و گفت: این مهدهای کودک در گلستان، لرستان و خوزستان برای حمایت های روانی و اجتماعی از کودکان سیل زده برپا شده است تا از استرس‌های آنان کم کنیم.

برپایی 70 مهدکودک سیار در مناطق سیل‌زده
کد خبر: 285888
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۸ ۱۲:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی روز چهارشنبه در گردهمایی پویش «کمک های کودکان در مهدهای استان تهران» از برپایی 70 مهدکودک سیار و موقت برای حمایت از کودکان در سه استان درگیر سیل خبر داد و اعلام کرد: این تعداد مهدهای کودک در استان های گلستان، لرستان و خوزستان برای حمایت های روانی و اجتماعی از کودکان سیل زده برپا شده است تا با ایجاد فضای مناسب و شاد از استرس های آنان کم کنیم.


وی افزود: اگر در این حوادث به فکر کودکان سیل زده نباشیم در آینده دچار مشکلات روحی و روانی خواهند شد.


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه برپایی این مهدهای کودک نقش مهمی در روحیه کودکان داشته است تصریح کرد: روزهای اول سیل، کودکان نقاشی هایی با مضمون سیل و خرابی خانه می کشیدند ولی در روزهای بعد طبیعت و خانواده را نقاشی می کردند.


وی با بیان اینکه پویش کمک های کودکان نیازمند فرهنگ سازی است گفت: باید حس نوعدوستی را به کودکان آموزش دهیم تا از سنین کودکی مهرورزی را بیاموزند.


فرید ادامه داد: باید روی رفتارهای اجتماعی و اخلاقی کودکان از سنین کم در مراحل پیش از دبستان سرمایه گذاری کنیم تا در آینده بتوانیم از مشارکت های اجتماعی آنان بهره مند شویم.


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه اولویت بهزیستی در مهدهای کودک آموزش سبک زندگی ایرانی- اسلامی است گفت: اکنون اقداماتی در این زمینه در مهدهای کودک زیر نظر این سازمان صورت گرفته است و امیدواریم استمرار داشته باشد.


وی بیان کرد: فعالیت های صورت گرفته با انتظارهای ما فاصه زیادی دارد از این رو نیازمند توسعه برنامه ها و آموزش ها به کودکان در مهدهای کودک هستیم.


مراسمی با عنوان پویش مهرورزی مهدهای کودک بهزیستی استان تهران با عنوان « با دست های کوچک و مهربانتان یاری گر دستان کودکان سیل زده باشیم» روز چهارشنبه در محل یک مهدکودک واقع در حوالی میدان ونک با هدف ترویج فرهنگ نوع دوستی بین کودکان و نیز دریافت کمک های غیرنقدی بویژه نوشت افزار، کتاب، اسباب بازی و پوشاک کودکان برگزار شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها