کد خبر: 286028
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۸ ۱۹:۴۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای اقتصادی/ ۲۸ فروردین‌ماه ۱۳۹۸

از تکذیب چاپ اسکناس برای ترمیم مناطق سیل‌زده تا تمدید قرارداد بریتیش پترولیوم در میادین انرژی دریای خزر

توضیح رئیس سازمان برنامه و بودجه پیرامون پرداخت خسارت‌های وارده به سیل‌زدگان، تمدید قرارداد بریتیش پترولیوم در میادین انرژی دریای خزر، کاهش 20 هزار بشکه‌ای تولید نفت، تکذیب چاپ اسکناس برای ترمیم مناطق سیل‌زده و... مهم‌ترین خبرهای اقتصادی امروز 28 فروردین‌ماه بود.

از تکذیب چاپ اسکناس برای ترمیم مناطق سیل‌زده تا تمدید قرارداد بریتیش پترولیوم در میادین انرژی دریای خزر
کد خبر: 286028
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۸ ۱۹:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| 7 هزار میلیارد تومان بابت خسارت به سیل‌زدگان اعطا می‌شود محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه پیرامون پرداخت خسارت‌های وارده به سیل‌زدگان اعلام کرد: آنچه تاکنون پیش‌بینی شده، اختصاص دست‌کم هفت هزار میلیارد تومان از ردیف‌های نقدی و اسناد اوراق بودجه، برای بازپرداخت و به نوعی جبران خسارت‌های سیل‌زدگان است.

بریتیش پترولیوم قرارداد حفاری و مهندسی در خزر را تمدید کرد شرکت بریتیش پترولیوم (بی.پی) پیمانکار بزرگ‌ترین پروژه‌های نفتی و گازی جمهوری آذربایجان در خزر به تازگی قرارداد امور حفاری، طراحی و مهندسی در این دریا را تمدید کرد. بر اساس این قرارداد،‌ بریتیش پترولیوم، امور حفاری، طراحی و مهندسی به بهای 500 میلیون دلار در میادین انرژی دریای خزر انجام خواهد داد.

حذف 4 صفر اثر تعیین‌کننده‌ای بر تقویت پول ملی ندارد محمدرضا تابش، عضو شورای پول و اعتبار، درباره طرح اصلاح نظام پولی کشور که در قالب حذف چهار صفر از واحد پولی کنونی و تعریف واحد پولی جدید مطرح شده گفت:‌ حذف صفر از پول ملی ایران نمی‌تواند در جهت افزایش قدرت خرید مردم و تقویت پول ملی کارساز باشد. البته این اقدام می‌تواند از نظر مالی قدری تعاملات پولی و مالی را تسهیل کند، ولی اثر تعیین‌کننده‌ای بر تقویت پول ملی ندارد.

10 چاه را در هورالعظیم بستیم تورج دهقانی، مدیرعامل شرکت نفت گفت: حدود 10 تا 12 چاه را به دلیل احتیاط از جلوگیری آسیب‌های زیست‌محیطی بستیم که در نتیجه آن، حدود 15 تا 20 هزار بشکه از تولید کاهش یافت.

چاپ اسکناس برای ترمیم مناطق سیل زده صحت ندارد محمدرضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: منابع ترمیم مناطق سیل‌زده از بودجه و در نهایت صندوق توسعه ملی تامین می‌شود و چاپ اسکناس برای ترمیم مناطق سیل‌زده صحت ندارد.

نمی‌توان تصمیم مجلس را در خارج از مجلس تغییر داد عبدالله سامری، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان در اسفندماه در جریان بررسی بودجه 98 با هر گونه افزایش قیمت بنزین و بازگشت سهمیه‌بندی مخالفت کردند و این‌طور نیست که بتوان این تصمیم نمایندگان مجلس را در جلسه‌ای بیرون از مجلس تغییر داد. این در حالی است که علی بختیار، عضو شورای عالی انرژی گفته برای جبران خسارات سیل، بحث افزایش 200 تومانی نرخ بنزین یا گازوئیل مطرح شد که به نتیجه نرسید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها