کد خبر: 286089
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۹ ۱۰:۵۲:۵۹
| |

چگونه سوسنگرد زیر آب نرفت؟

مسئول آتش نشانی سوسنگرد توضیحاتی را درباره نجات این شهر از سیلاب و وضعیت فعلی روستاهای این شهر ارائه کرد.

چگونه سوسنگرد زیر آب نرفت؟
کد خبر: 286089
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۹ ۱۰:۵۲:۵۹

اعتمادآنلاین| ‌ مهدی جلالی درباره این که چرا بر خلاف هشدارهای داده شده سیلاب خسارتی به سوسنگرد وارد نکرد؟ اظهار کرد: پیش از جاری شدن سیلاب با توجه به حجم بالای آب در رود کرخه و احتمال جاری شدن سیلاب در سطح شهر ، به سوسنگرد و نیز روستاییان اطراف درباره اتخاذ تدابیر مناسب و حتی ترک شهر در صورت نیاز هشدارهای لازم داده شد.

وی با بیان این که آب تا پنج کیلومتری شهرستان سوسنگرد رسید، در این باره خاطر نشان کرد: با تدابیر اتخاذ شده از سوی مدیریت بحران و استانداری مسیر آب در شمال سوسنگرد منحرف شده به سمت تپه‌ها و زمین های کشاورزی هدایت شد، در غیر این صورت احتمال این که آب وارد این شهر شده و خسارات زیادی را به سوسنگرد وارد می‌کرد، وجود داشت.

مسئول آتش نشانی سوسنگرد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که خط قرمز ستاد بحران جان شهروندان بود، خاطر نشان کرد: تاکید دولت و استانداری این بود که هیچ خسارتی در درجه اول به جان مردم وارد نشود، اما احتمال خسارات جانی به مردم شهر سوسنگرد که بیش از 60 هزار نفر جمعیت دارد، وجود داشت، اما با این اقدام ا گر چه متاسفانه زمین های زراعی دچار خسارات فراوانی شد اما مورد تلفات جانی در سوسنگرد نداشتیم.

وی درباره روستاهای آسیب دیده از سیل نیز ، یادآور شد: آب به داخل 13 روستا نفوذ کرده است و بسیاری از زمین‌های کشاورزی و زراعی نیز دچار خسارت شده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها