کد خبر: 286139
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۹ ۱۵:۱۳:۰۰
| |

معاون وزیر اقتصاد:

بهبود فضای کسب و کار ضرورت رونق تولید است

عباس معمارنژاد معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: بهبود فضای کسب و کار مهمترین الزام رونق تولید در کشور است که به همین علت این وزارتخانه مهمترین نهاد در تحقق شعار سال محسوب می شود.

بهبود فضای کسب و کار ضرورت رونق تولید است
کد خبر: 286139
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۹ ۱۵:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| عباس معمارنژاد روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی ادارات زیرمجموعه وزارت اقتصاد و دارایی آذربایجان غربی، گفت: نهادهای زیرمجموعه این نهاد از جمله گمرک، بانک، بیمه و مالیات اثرگذاری قابل توجهی در رونق تولید دارد و می توانند به ترتیب با تسهیل در ورود و خروج کالا، تامین مالی مناسب و حمایت های بیمه ای و مالیاتی در بهبود وضعیت بخش صنعت موثر باشند.


وی بر لزوم توجه بانک ها به بنگاه های کوچک و متوسط تاکید کرد و ادامه داد: 90 درصد بنگاه های سطح کشور کوچک و متوسط است و 50 درصد تولید صنعتی کشور نیز توسط این بنگاه ها صورت می گیرد که البته این بنگاه ها نیز بیشترین گرفتاری مالی را دارد و باید مورد رسیدگی قرار گیرد.


وی از فعالیت 160 گمرک در کشور خبر داد و اضافه کرد: این گمرکات می تواند با تسهیل در ورود و خروج کالاها به ویژه در حوزه صادرات نقش خود را در راستای رونق تولید ایفا کند.


معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های مهم وزیر اقتصاد و دارایی، اقتصاد هوشمند است، بیان کرد: امروز نسل جدید می خواهد از طریق تلفن همراه همه کارهای روزمره و اقتصادی خود را انجام دهد که ما نیز باید به این مسیر حرکت کنیم.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی هم در این جلسه بر تفویض اختیار هزینه - درآمد به استان ها تاکید کرد و گفت: این امر می تواند به توسعه اقتصادی در بسیاری از استان ها منجر شود.


رضا حسینی افزود: می توان به تناسب ظرفیت هر استان بسته توسعه طرح ریزی کرد که آذربایجان غربی در این خصوص آمادگی لازم را دارد.


وی اضافه کرد: در برهه کنونی، تجارت خارجی ماموریت کلیدی مدیران حوزه اقتصادی در آذربایجان غربی است که در مسیر آن، مراکز لجستیک و زنجیره صنایع تبدیلی را باید توسعه دهیم و برای آن اهتمام همه مدیران و بخش خصوصی ضروری است.


رهبر معظم انقلاب امسال را به نام سال رونق تولید نامگذاری فرمودند؛ ایشان همگان را به تلاش برای رونق تولید در کشور فراخواندند و ابراز امیدواری کردند با گسترش چشمگیر و محسوس این تلاش در طول سال، مشکل اقتصادی در مسیر حل شدن قرار بگیرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها