کد خبر: 286187
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۹ ۲۲:۵۶:۰۰
| |

کمیسر سازمان ملل از محاکمه ناعادلانه زندانیان بحرینی ابراز نگرانی کرد

«میشل باچله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه ای نسبت به محاکمه دسته جمعی و ناعادلانه شماری از زندانیان در بحرین ابراز نگرانی کرد.

کمیسر سازمان ملل از محاکمه ناعادلانه زندانیان بحرینی ابراز نگرانی کرد
کد خبر: 286187
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۹ ۲۲:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| در بیانیه کمیسر عالی سازمان ملل متحد آمده است: نگرانی های بسیاری در خصوص محاکمه زندانیان که براساس معیارهای عادلانه بین المللی محاکمه نمی شوند، وجود دارد.


به گزارش خبرگزاری رویترز، وی افزوده است: گزارش ها حاکی از شکنجه برخی متهمان است و بسیاری از متهمان در دادگاه به صورت غیابی محاکمه و علیه آن ها حکم صادر شده است.


باچله با ابراز نگرانی از رأی دادگاه علیه 139 نفر که 138 نفر از آن ها سلب تابعیت شدند، هشدار داده است. این اقدام مقام های بحرینی عواقب وخیمی بر زندگی متهمان و خانواده های آن ها از جمله محرومیت از دریافت خدمات درمانی، آموزشی و آزادی در رفت و آمد خواهد داشت.


این مقام سازمان ملل متحد همچنین از مقام های بحرینی خواسته است تا اجازه تحقیق درخصوص نقض حقوق زندانیان در این کشور بدهند.


کمیسر سازمان ملل متحد در پایان بیانیه از بحرین خواسته است تا در قوانین مربوط به مبارزه با تروریسم و افراطی گری اصلاحاتی انجام دهند تا با معیارهای بین المللی حقوق بشر مطابقت پیدا کند.

رژیم آل خلیفه چهارشنبه در ادامه اقدامات خصمانه علیه مردم بحرین و در تازه‌ ترین احکام قضایی، 69 شهروند بحرینی را به حبس ابد محکوم و تابعیت 138 نفر دیگر را سلب کرد.


براساس این گزارش، دادگاه‌های رژیم بحرین 69 شهروند را به زندان ابد ، 39 تن دیگر را به تحمل 10 سال حبس و 23 نفر را به تحمل 7 سال زندان محکوم کردند.


همچنین این دادگاه‌ها، تابعیت 138 نفر از شهروندان بحرینی را سلب کرد.


این درحالیست که خانواده‌های افراد بازداشت ‌شده اعلام کردند که فرزندان آنها برای اعتراف تحت شکنجه‌های شدید قرار گرفته‌اند.


بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است.


مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کارآمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.


ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده ها کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته است.


رژیم آل خلیفه صدها بحرینی را نیز سلب تابعیت کرده است.


همچنین سازمان عفو بین‌الملل پیش تر در گزارشی اعلام کرد که سرکوب آزادی بیان در بحرین بصورت گسترده ادامه دارد.


گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌ است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها