سرخط مهم‌ترین خبرهای اجتماعی/ ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

از اجرای طرح امنیت اجتماعی در تفرجگاه‌های پایتخت تا هشدار برای مصرف قارچ‌های خودرو

40 هزار تومان جریمه برای استفاده از بوق‌های نامتعارف در خودروها، آغاز اجرای طرح امنیت و انضباط اجتماعی در تفرجگاه‌های پایتخت، آمار ناصحیح یونیسف درباره دانش‌آموزان سیل‌زده بازمانده از تحصیل و... از جمله مهم‌ترین خبرهای اجتماعی امروز بود.

از اجرای طرح امنیت اجتماعی در تفرجگاه‌های پایتخت تا هشدار برای مصرف قارچ‌های خودرو
کد خبر: 287085
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۲ ۲۰:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ آغاز اجرای طرح امنیت و انضباط اجتماعی در تفرجگاه‌های پایتخت؛ سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ از آغاز اجرای طرح امنیت و انضباط اجتماعی در تفرجگاه‌های پایتخت خبر داد و گفت: در این طرح، امنیت و انضباط بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها در اولویت پلیس است و با خرده‌فروشان موادمخدر، معتادان متجاهر و کسانی که به نوعی مزاحمت برای خانواده‌ها ایجاد کنند، برخورد جدی می‌شود.

استخدام در شهرداری‌ها باید از طریق انتشار آگهی عمومی باشد؛ به دنبال شکایات متعدد از برگزاری آزمون داخلی جهت استخدام پیمانی در شهرداری‌های کشور و در خواست ابطال بخشنامه‌های صادره در این خصوص، هیات عمومی دیوان عدالت اداری با ابطال 4 بخشنامه استخدامی اعلام کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موظف هستند برای استخدام نیرو با رعایت ضوابط قانونی و از طریق انتشار آگهی عمومی بدون تبعیض و برابری فرصت‌ها اقدام کنند.

هشدار در رابطه با مصرف قارچ‌های خودرو و فله‌ای/ علائم مسمومیت 5 تا 12 ساعت پس از مصرف ظاهر می‌شود؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان نسبت به مصرف قارچ‌های غیرخوراکی و خودرو هشدار داد و گفت: علائم مسمومیت 5 تا 12 ساعت پس از مصرف ظاهر می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود مردم از قارچ‌های دارای بسته‌بندی مشخص و مجوز بهداشتی استفاده کنند.

آمار یونیسف درباره دانش‌آموزان سیل‌زده بازمانده از تحصیل ناصحیح است؛ سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و‌ پرورش، با تکذیب آمار یونیسف در خصوص تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به‌خاطر سیل گفت: به‌ غیر از معدود مواردی در خوزستان که به‌دلیل اسکان هموطنان سیل‌زده در مدرسه هنوز امکان تشکیل کلاس فراهم نشده در سایر مناطق و استان‌ها دانش‌آموزان مشغول تحصیل هستند.

40 هزار تومان جریمه برای استفاده از بوق‌های نامتعارف در خودروها؛ سرهنگ حسن عابدی، جانشین پلیس راهور تهران بزرگ، در رابطه با استفاده از بوق‌های با صدای آزاردهنده بیان داشت: تولید صدای نامتعارف یا ناهنجار از بوق‌های شیپوری، لوله اگزوز، سامانه صوتی یا بلندگوی نصب‌شده در وسایل نقلیه، مبلغ 400 هزار ریال جریمه دارد.

.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها