هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه:

تکریم ارباب رجوع وظیفه هر مسلمانی است/ هدف اجرای تکریم ارباب رجوع ارتقای سطح رضایت و اعتمادعمومی است

هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: برای ارزیابی نحوه عملکرد دادگستری‌ها یک مدل ویژه را براساس استانداردهای بین‌المللی تهیه کردیم که هدف اصلی اجرای تکریم ارباب رجوع، ارتقای سطح رضایت مردم و افزایش اعتماد عمومی است.

تکریم ارباب رجوع وظیفه هر مسلمانی است/ هدف اجرای تکریم ارباب رجوع ارتقای سطح رضایت و اعتمادعمومی است
کد خبر: 288279
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۶ ۱۳:۱۲:۵۲

اعتمادآنلاین| هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه در جمع خبرنگاران در رابطه با اقدامات صورت گرفته در زمینه تکریم ارباب رجوع، بیان کرد: تکریم ارباب رجوع وظیفه هر مسلمانی است و در دستگاه‌های نظام جمهوری اسلامی هم این وظیفه مورد تاکید بیشتری قرار گرفته و از سوی دیگر دستگاه قضائی دستگاهی است که ارباب رجوع زیادی دارد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه بیان کرد: گاهی کثرت کار و مراجعات آنقدر زیاد است و فشار زیادی بر قضات و همکاران تحمیل می‌شود؛ اما قضات شریف و همکاران با صبوری و بردباری این زمینه‌ها را پشت سر می‌گذارند و سعی می‌کنند با بهترین وجه با ارباب رجوع مواجه شوند، ولی گاهی ممکن است فشار کار باعث شود که نتوانند آنطور که باید و شاید تکریم کنند.

صادقی خاطرنشان کرد: از سالیان گذشته دستورالعملی تهیه و به تصویب رسید و از سوی مسئولان عالی قوه قضائیه ابلاغ و سال گذشته هم اجرایی گردید.

معاون فرهنگی قوه قضائیه هدف اصلی اجرای این طرح را ارتقای سطح رضایت مردم و مراجعه کنندگان از دستگاه قضا و افزایش اعتماد عمومی عنوان کرد و گفت: برای ارزیابی نحوه عملکرد دادگستری‌ها یک مدل ویژه را بر اساس استانداردهای بین المللی تهیه کردیم و با توجه به این شاخص‌های مدنظر، عملکرد دادگستری‌ها را ارزیابی می‌کنیم تا ببینم چه اندازه در تکریم ارباب رجوع موفق هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم برخوردهای ناروا اصلاً وجود نداشته و تلاش داریم سال به سال سطح رضایت افزایش یابد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها