معاون وزیر راه و شهرسازی:

نظام مهندسی نقش خود را در همدردی با سیل‌زدگان ایفا کند

مازیار حسینی معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: انتظار می‌رود نظام مهندسی به صورت داوطلبانه در ارزیابی و نظارت بر سیلاب و بازسازی‌ها ورود و به نوعی سهم و نقش خود را در همدردی با مردم سیل‌زده ایفا کند.

نظام مهندسی نقش خود را در همدردی با سیل‌زدگان ایفا کند
کد خبر: 288963
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۸ ۱۳:۲۷:۴۵

اعتمادآنلاین| مازیار حسینی گفت: دوره بازگشت برخی از سیلاب ها در برخی از استان ها مانند لرستان 200 و 500 ساله اعلام شده که این ارقام باید تدقیق شود چون سیلاب اخیر نشان داد اطلاعات پایه‌ای در این رابطه از نظر تخمینی نیز چندان قابل استناد نیستند.

وی افزود:‌ یکی از نکاتی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که در کنار عوامل اجرایی، پژوهشگران و متخصصان نیز در زمان رخداد سیلاب در استان های سیل زده حضور بهم رساندند و این نشان از مدیریت یکپارچه در هنگام بروز مخاطرات طبیعی دارد. ضمن توجه به مخاطرات طبیعی و تدبیر راهکارهایی برای کاهش اثرات آنها که جزو وظایف ذاتی همه مسئولان است نباید از نظر دور داشت که بارش های اخیر بسیاری از تالاب ها و دشت های پرچالش کشور را از نظر کمبود آب، تا حدی پرآب کرد که ضرورت دارد تا از بارش ها نهایت بهره مندی را برای کم آبی در کشور داشته باشیم.

وی یادآور شد: میزان تخریب‌ها در پلدختر و معمولان بیش از حد انتظار بود. رانش و لغزش زمین و میزان تخریب‌ها در آن منطقه بسیار گسترده بود و واحدهای مسکونی بیشماری نیز که در حریم و بستر رودخانه‌ها بودند به طور کلی تخریب شدند، همه آنها حکایت از آن دارد که باید موضوع پدافند غیرعامل بیش از گذشته مورد توجه و دقت‌نظر مسئولان قرار بگیرد.

معاون امور مسکن و ساختمان با اعلام این‌که بخشی از خسارات قابل پیش بینی و قابل پذیرش هستند و برای بخش غیرقابل قبول باید تمهیدات و راهکارهای مناسبی اندیشیده شود، اظهار کرد: زلزله های گذشته و درس آموزی از آنها برای کاهش مخاطرات ناشی از آنها نشان دادن که در کشور این آمادگی و پذیرش وجود دارد که باید تقویت شود.

حسینی نوسازی و بهسازی مدارس را بعد از زلزله های مخرب سالیان گذشته از نمونه های قابل قبول و قابل دفاع مهندسی در سال های اخیر اعلام کرد و افزود: جامعه مهندسی کشور نشان داده است که توانایی پاسخگویی به نیازهای جامعه را در مخاطرات طبیعی دارد که نمونه آن بهسازی و نوسازی برخی از مدارس در مناطق مستعد زلزله است.

وی همچنین بیان کرد: جامعه مهندسی جامعه فاخری است و استادان بین المللی و تراز اول بسیار و در عین حال دانشجویان و فارغ التحصیلان قابلی داریم که باید از آنها در خصوص بازسازی ها نهایت بهره را ببریم. انتظار می‌رودنظام مهندسی و جامعه مهندسی نسبت به رخدادهای اخیر واکنش مناسبی نشان دهند و به صورت داوطلبانه در ارزیابی و نظارت بر سیلاب و بازسازی ها ورود کرده و به نوع سهم خود را در همدردی با مردم سیل زده ایفا کنند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها