کد خبر: 289115
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۱۱:۴۰:۰۰
| |

ترامپ به خاطر ایران عبدالمهدی را به کاخ سفید راه نمی‌دهد

به دلیل نحوه تعامل عراق با تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران، سفر عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق، به واشنگتن احتمالاً به تعویق خواهد افتاد یا لغو خواهد شد.

ترامپ به خاطر ایران عبدالمهدی را به کاخ سفید راه نمی‌دهد
کد خبر: 289115
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۱۱:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| به دلیل نحوه تعامل عراق با تحریم‌های اعمال شده علیه ایران سفر عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق به واشنگتن احتمالا تعویق خواهد افتاد و یا حتی لغو خواهد شد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، روزنامه ایندیپندنت طی گزارشی در‌این‌باره، به نقل از یک منبع آگاه در وزارت خارجه عراق خبر داد: ایالات متحده احتمالاً سفر از پیش برنامه‌ریزی‌شده عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق به واشنگتن را، به دلیل مواضع بغداد نسبت به تحریم‌های آمریکا علیه ایران، به حالت تعلیق درخواهد آورد.

به گفته این منبع، بغداد تا به حال پاسخی از واشنگتن در رابطه با مشخص کردن زمان دقیق سفرعبدالمهدی به ایالات متحده دریافت نکرده است.

این منبع افزود: می‌توان این‌طور گفت که شاهد تشنجی در روابط بین ایالات متحده وعراق هستیم که روند آن بعد از قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی آمریکا شدت بیشتری به خود گرفته است، زیرا واشنگتن فشار زیادی وارد می‌کند تا بتواند از بغداد پاسخ مثبتی در رابطه با تحریم‌ها علیه ایران دریافت کند.

این مقام در عین حال خبر داد: آمریکا برای آخرین بار عراق را از تحریم‌های آمریکا در رابطه با واردات برق معاف کرده است. این امر برای آخرین بار و تنها مربوط به ماه‌های تابستان پیش روست، زیرا عراق نیاز مبرمی به واردات برق از ایران دارد.

به اعتقاد این مقام وزارت خارجه عراق، ایالات متحده تا مشخص شدن سمت و سوی مواضع دولت عراق در رابطه با صف‌بندی‌های صورت‌گرفته بین آمریکا و ایران از عبدالمهدی استقبال نخواهد کرد.

گفتنی است پیش از این برخی از نمایندگان مجلس عراق از فشار بر واشنگتن برای ادامه برخورداری از معافیت‌های تحریمی علیه ایران خبر داده بودند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها