نمایش «دلبند» ایرانی در ایتالیا

فیلم مستند «دلبند» به کارگردانی یاسر طالبی و تهیه‌کنندگی الهه نوبخت، در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم «ترنتو» ایتالیا به نمایش درمی‌آید.

نمایش «دلبند» ایرانی در ایتالیا
کد خبر: 289420
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۱۵:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ شصت و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ترنتو Trento Film Festival از 7 اردیبهشت ماه در کشور ایتالیا افتتاح شد و مستند «دلبند» ساخته یاسر طالبی در بخش مسابقه این جشنواره روی پرده خواهد رفت.

در این بخش رسمی جشنواره «ترنتو» که یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های اروپایی است، 27 فیلم شرکت دارند. این جشنواره تا روز 15 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

مستند «دلبند» پیش از این در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره «ایدفا» هلند، بخش سینما و فرهنگ غذا Culinary Cinema جشنواره فیلم برلین و بخش رسمی جشنواره استانبول ترکیه به نمایش درآمده بود و در جشنواره «بیگ‌اسکای» آمریکا نیز فینالیست بخش Feature Competition شده بود.

این فیلم هم اینک در بخش «ویترین جهان» جشنواره «هات‌داکس» کانادا حضور دارد و در خرداد ماه نیز در جشنواره «ماموت‌لیکس» آمریکا به نمایش گذاشته می‌شود.

«دلبند» قصه زندگی دشوار اما شیرین یک مادر هشتاد و سه ساله و تنها به نام «فیروزه» را روایت می‌کند که زندگی منحصر به فردی در دل رشته کوه‌های البرز دارد.

این مستند محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و شرکت تصویر گستر الهه پارسی (الی ایمیج) به مدیریت الهه نوبخت است که پخش بین‌الملل این فیلم را نیز بر عهده دارد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها