کد خبر: 290161
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۱ ۲۱:۱۱:۳۶
| |

معاون امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد و امور دارایی خبر داد؛

تهیه سند بانکداری دیجیتال با هدف حرکت به سوی اقتصاد هوشمند

عباس معمارنژاد، معاون امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد و امور دارایی از تهیه سند بانکداری دیجیتال با هدف حرکت به سوی اقتصاد هوشمند خبر داد.

تهیه سند بانکداری دیجیتال با هدف حرکت به سوی اقتصاد هوشمند
کد خبر: 290161
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۱ ۲۱:۱۱:۳۶

اعتمادآنلاین| عباس معمارنژاد، معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد در همایش مدیران پست که در ساختمان وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات برگزارشد، گفت: بانکداری در چند سال اخیر تحت تاثیر چند عامل مهم فناوری‌های از جمله بلاک‌چین و اینترنت اشیا قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با حضور نسل جدید فناوری تغییر نیاز و خواست مشتریان نیز رخ داده است.

وی بیان اینکه رگولاتورها بعد از بحران‌های مالی تقاضای رعایت قوانین و مقررات را از بانک‌ها دارند، افزود: این موضوعات موجب شده تا دنیا به سوی بانکداری دیجیتال حرکت کند.

معمارنژاد تاکید کرد: تمرکز بانکداری دیجیتال بر مشتری است و برای شناسایی مشتری نیاز به تجزیه تحلیل داده‌ها داریم.

وی با بیان اینکه امروزه اکوسیستم بانکداری یکی از مسائل مورد توجه است، افزود: در اکوسیستم بانکی؛ زنجیره خدمات پرداخت از جمله فین تک‌ها، شرکت‌های پرداخت الکترونیک و بانک‌ها در یک زنجیره قرار دارند.

به گفته معاون وزیر اقتصاد؛ در بانکداری دیجیتال بانک‌ها به سوی چابک سازی و تغییر مدل کسب و کار حرکت می کنند و با این امر هزینه‌ها خود را تا 25 درصد کاهش می دهند.

معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصادی با اشاره به وضعیت پیاده سازی بانکداری دیجیتال در ایران و جهان اظهار کرد: بانکداری دیجیتال در دنیا به تجربه رسیده و عملیاتی شده اما در ایران هنوز در بحث نظری است.

معمار نژاد ادامه داد: باهدف توسعه و عملیاتی شدن بانکداری دیجیتال در کشور وزارت اقتصاد از بانک‌ها خواست ظرف 5 ماه نقشه راه توسعه بانکداری دیجیتال را ارائه دهند.

معاون وزیر اقتصاد در پایان با بیان اینکه در کشور ما فرقی میان بانک تجاری، توسعه‌ای و تخصصی وجود ندارد، گفت: بانکداری دیجیتال به معنای ارایه خدمات متنوع، ارزان و سریع به شهروندان است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها