کد خبر: 290779
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۴ ۱۴:۵۴:۳۰
| |

روزنامه قطری الشرق:

دوحه به دنبال استحکام روابط خود با بغداد است

روزنامه قطری الشرق در گزارشی با اشاره به تحولات سال‌های اخیر در روابط دوحه با بغداد، نوشت: دوحه به دنبال استحکام روابط خود با بغداد است.

دوحه به دنبال استحکام روابط خود با بغداد است
کد خبر: 290779
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۴ ۱۴:۵۴:۳۰

اعتمادآنلاین| روزنامه قطری الشرق به بهانه ملاقات اخیر سفیر قطر در بغداد با رییس جمهوری عراق ، نوشت: روابط عراق و قطر شاهد تحولاتی بزرگ بوده است و همکاری دوجانبه این دو کشور در زمینه های مختلف وارد مراحل مهمی شده است و این امر نشان از تمایل دو کشور به گشودن صفحاتی جدید در روابط دوجانبه است.


به گزارش روزنامه قطری الشرق، در پی پیروزی‌های عراق و تشکیل دولت جدید در این کشور در ماه می سال گذشته (اردیبهشت- خرداد)، دوحه تلاش می کند روابط خود را با این کشور مستحکم کند و سفر «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر به بغداد در نوامبر(آبان- آذر) سال گذشته میلادی که نخستین دیدار یک مقام خارجی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با دولت جدید عراق بود، نیز در همین راستا بوده است.


«برهم صالح» رییس جمهوری عراق نیز در فوریه گذشته (بهمن - اسفند) به هدف به نتیجه رساندن نشست های کمیته مشترک عراق و قطر به دوحه سفر کرد و در این سفر فرصت های افزایش روابط دو کشور در سطح مشارکت راهبردی و همه جانبه بررسی شد.


این روزنامه قطری ادامه داد: روابط قطر و عراق پس از پیروزهای بغداد بر گروه تروریستی «داعش» و به دست گرفتن کنترل دوباره اراضی خود، بیشتر شد. از نمونه های همکاری ثمربخش این دو کشور ، سفر «کاظم فنجان الحمامی» وزیر حمل و نقل عراق در آوریل (فروردین - اردیبهشت) سال گذشته میلادی به دوحه و دیدار وی با همتای قطری خود «جاسم بن سیف السلیطی» بود که نتیجه این دیدار افزایش همکاری میان دو کشور در زمینه حمل و نقل دریایی و هوایی بود و نتایج آن به سرعت در تاسیس خطوط مستقیم دریایی میان بندر «حمد» قطر و بندر «ام قصر» عراق در می (اردیبهشت- خرداد) سال گذشته میلادی متبلور شد.


در زمینه حمل و نقل هوایی هم همکاری و حمایت های قطر برای ارتقای خطوط هوایی مسافربری عراق ادامه دارد و چنین اقداماتی تاثیراتی مثبت بر حمل و نقل هوایی عراق و منطقه خواهد گذاشت و همکاری و تبادل تجربیات در این زمینه را بیشتر خواهد کرد.


الشرق افزود: «خالد بن حمد السلیطی» سفیر قطر در بغداد نیز روز پنجشنبه در دیدار با رییس جمهوری این کشور، بر آمادگی دوحه در بازسازی مناطق آزاد شده از سیطره گروه تروریستی 'داعش' در عراق و ضرورت همکاری دوجانبه تاکید کرد.


سفیر قطر در بغداد همچنین دعوتنامه «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر را برای شرکت در نوزدهمین کنفرانس دوحه (23 و 24 آذر آینده) به رییس جمهوری عراق تسلیم کرد.


در این دیدار دو طرف بر ضرورت همکاری دوجانبه در راستای ثبات و امنیت منطقه تاکید کردند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها