کد خبر: 291459
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ ۱۹:۰۰:۰۰
| |

اما و اگرهای طرح اصلاح قانون انتخابات

طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات در حال حاضر منتظر بررسی در شورای نگهبان است و احتمال اجرایی شدن آن در انتخابات اسفندماه مجلس در حد اما و اگر است.

حجم ویدیو: 2.33M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59 دانلود ویدیو
کد خبر: 291459
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۶ ۱۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات سوم اردیبهشت‌ماه در مجلس به پایان رسید و علی لاریجانی آن را نهم اردیبهشت به شورای نگهبان ارسال کرد .

این طرح در حال حاضر منتظر بررسی در شورای نگهبان است و احتمال اجرایی شدن آن در انتخابات اسفندماه مجلس در حد اما و اگر است.


مهم‌ترین موضوعات این طرح مربوط به استانی و تناسبی شدن انتخابات مجلس است.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان: پیش‌بینی درباره اینکه اصلاح قانون انتخابات مجلس به این انتخابات می‌رسد یا نه، منوط به ایرادات و زمان اصلاح آن است، اما تلاش داریم در جلسات فوق‌العاده سریع‌تر نظرات خود را اعلام کنیم.

محمدجواد کولیوند، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس: طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات اگر پس از رفع ایرادات در مجلس هم به‌ وسیله شورای نگهبان تصویب شود، چون به روزشمار انتخابات برخورد کرده‌ایم، قطعاً به انتخابات مجلس یازدهم نمی‌رسد .

غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو هیات عالی نظارت مجمع تشخیص: استانی شدن انتخابان بررسی شد و نتیجه بررسی نیز به کمیسیون مربوطه مجلس ارجاع داده شده است. اکثر اعضای هیات عالی نظارت مخالف این طرح بودند.

قاسم میرزایی‌نیکو، عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها: اعلام نظر هیات عالی نظارت مجمع پیش از شورای نگهبان درباره طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس خلاف قانون است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها