کد خبر: 294045
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۴ ۱۳:۳۹:۲۹
| |

عفو بین‌الملل خواستار شکایت از رژیم صهیونیستی شد

سازمان عفو بین‌الملل خواستار شکایت از رژیم صهیونیستی به دلیل حمایت این رژیم از عربستان و امارات شد.

عفو بین‌الملل خواستار شکایت از رژیم صهیونیستی شد
کد خبر: 294045
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۴ ۱۳:۳۹:۲۹

اعتمادآنلاین| سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که از شکایت علیه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند، چراکه این وزارت‌خانه با لغو مجوز صادرات گروه «ان اس اُ» (NSO Group) مخالفت کرده است. این گروه عربستان و امارات و دولت‌های سرکوب‌گر دیگر را به برنامه‌های جاسوسی مجهز می‌سازد.

سازمان عفو بین‌الملل در این باره در سایت خود نوشت: قرار است امروز (سه‌شنبه) طوماری که به امضای حدود 50 تن از اعضا و حامیان عفو بین الملل و سایر فعالان حقوق بشر رسیده است، تحویل دادگاه محلی تل‌آویو شود.

طبق این طومار، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به دلیل صدور مجوز صادرات برای ادامه تولیدات شرکت مذکور، حقوق بشر را در معرض خطر قرار داده است.

در بیانیه عفو بین الملل آمده است که گروه «ان اس اُ» محصولات خود را به دولت‌هایی دارای سابقه موارد نقض حقوق بشر می‌فروشد و در این راستا، ابزارهایی را در اختیار این کشورها قرار می‌دهد که از آن برای شناسایی و رهگیری فعالان و منتقدان استفاده می‌کنند. به عنوان مثال یک کارمند در سازمان عفو بین‌الملل اوت 2018 توسط برنامه «ان اس اُ» موسوم به پگاسوس «Pegasus» که یک برنامه جاسوسی است، هدف قرار گرفت. این برنامه همچنین در حمله علیه فعالان و روزنامه‌نگاران در عربستان، مکزیک و امارات مورد استفاده قرار گرفته است.

این نهاد بین‌المللی افزوده است: وزارت جنگ اسرائیل شواهد روزافزونی را که گروه «ان اس اُ» را به حملات به مدافعان حقوق بشر ربط می‌دهد، نادیده گرفته است و همین مسأله باعث شده که ما از شکایت علیه اسرائیل حمایت کنیم، زیرا مادامی که تولیداتی مانند برنامه پگاسوس بدون نظارت مناسب به بازار عرضه شود، حقوق و امنیت کارمندان سازمان عفو بین‌الملل و حقوق فعالان، روزنامه‌نگاران و مخالفان دیگر در سراسر جهان در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

مقر شرکت «ان اس اُ» در تل‌آویو قرار دارد و این شرکت عربستان و امارات و دولت‌های سرکوبگر دیگر را به برنامه‌های جاسوسی مجهز کرده است.

محصولات این شرکت در زمینه جاسوسی در هجمه‌ها علیه فعالان حقوق بشر در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است که آخرین نمونه آن قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی در استانبول بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها