رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مطرح کرد؛

پیشنهاد انتقال آب از دریاچه وان به ارومیه

عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص انتقال آب از دریاچه وان به ارومیه مطرح کرد: این امکان وجود دارد که آب اضافی از دریاچه وان، وارد دریاچه ارومیه شود.

پیشنهاد انتقال آب از دریاچه وان به ارومیه
کد خبر: 294242
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۵ ۰۹:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به عملیات احداث دیوار از جانب دولت ترکیه گفت: این دیوار از بعد تروریسم و امنیت به نفع هر دو کشور است، اما باید راهکار‌هایی هم دیده شود تا باعث عدم تردد، ایجاد مشکل آبشخور و قطع ارتباط ژنتیک حیات وحش در دو کشور نشود، چون واقعا جبران این اتفاقات امکان پذیر نیست.

معاون رئیس جمهور در خصوص دریاچه ارومیه و انتقال آب از دریاچه وان به ارومیه گفت: این امکان وجود دارد که آب اضافی از دریاچه وان، وارد دریاچه ارومیه شود، زیرا خشک شدن دریاچه ارومیه تهدیدی جدی برای منطقه خواهد بود.

کلانتری در خصوص مسأله خشک سالی در ایران بیان کرد: کشور ایران از سال 1378 تا کنون شاهد خشکسالی است و فقط دراین 20 سال 3 سال پربارش داشته ایم که امسال هم جز همان سال‌هاست.

وی با اشاره به توانمندی ترکیه در خصوص تولید فیلتر خودرو‌های دیزلی گفت: بحث آلودگی هوا در کلانشهر‌ها یکی از موضوعات مهم کشور ما و یکی از علل آلودگی هوا خودرو‌های دیزلی است. از کشور ترکیه می‌خواهیم که در زمینه ساخت این فیلترها به ایران کمک کند.

سفیر جمهوری ترکیه در ایران ضمن خرسندی از این دیدار گفت: تهران یکی از زیباترین شهرهایی است که دیده‌ام و کشور ایران، وطن دوم، دوست و متحد ما در شرایط مختلف بوده است.ضمن اینکه کشور ترکیه، مثل همیشه آماده همکاری‌های محیط زیستی و تکنولوژیک با ایران است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها