فهرست اولیه تیم ملی والیبال اعلام شد

فهرست اولیه تیم ملی ایران برای حضور در لیگ ملت های والیبال در حالی از سوی سایت فدراسیون بین المللی اعلام شد که سه بازیکن از سوی «ایگور کولاکوویچ» سرمربی تیم ملی به اردو دعوت نشده بودند.

فهرست اولیه تیم ملی والیبال اعلام شد
کد خبر: 295031
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۸ ۱۲:۰۰:۲۵

اعتمادآنلاین| ‌ لیگ ملت‌های والیبال از 10 خرداد آغاز می‌شود و تیم ملی ایران در نخستین بازی این تورنمنت در چین به مصاف ایتالیا می‌رود. 16 تیم شرکت کننده در این مسابقات، 11 اردیبهشت فهرست اولیه خود را برای این تورنمنت شامل 30 بازیکن به فدراسیون بین‌المللی والیبال ارائه کرده‌اند.


نکته جالب در میان اسامی بازیکنان تیم ملی ایران این است که سه بازیکن، اصلا از ابتدا در میان بازیکنان دعوت شده به اردو نبودند.


شهرام محمودی، میلاد عبادی‌پور، سعید معروف، فرهاد قائمی، سیدمحمد موسوی، پوریا فیاضی، محمدرضا حضرت‌پور، مسعود غلامی، امیر غفور، صابر کاظمی، مجتبی میرزاجانپور، محمود رسولی، محمدجواد معنوی‌نژاد، علی‌اصغر مجرد، علی شفیعی، میثم صالحی، سلیم چپرلی، محمدرضا موذن، پوریا یلی، مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار، علی رمضانی، جواد کریمی، امیرحسین توخته، امین رضوی، امیرمحمد فلاحت‌خواه، مهران فیض امام دوست، رضا عابدینی، مصطفی حیدری و احد رضایی 30 بازیکن ایران هستند که نام آنها در سایت رسمی مسابقات ثبت شده است.


27 اسفند 97 سایت فدراسیون والیبال، لیست 28 نفره‌ای را منتشر کرد که ایگور کولاکوویچ اسامی بازیکنان مورد نظرش را برای شرکت در «کلیه مسابقات پیش روی تیم ملی ایران در سال آینده» اعلام کرده بود.


با مقایسه دو لیست 28 و 30 نفره فدراسیون ایران و فدراسیون بین‌المللی مشخص می‌شود که نام حیدری، رسولی و رضایی بدون اینکه در لیست اولیه کولاکوویچ وجود داشته باشد، وارد لیست ارائه شده به فدراسیون بین‌المللی شده است. نام رنجبر هم با اینکه از ابتدا به تیم ملی دعوت شده بود و در تمرینات شرکت می‌کرد، اصلا در لیست 30 نفره سایت مسابقات نیست.


از میان دیگر بازیکنان، محمودی از ابتدا در تمرینات تیم ملی حضور نداشت زیرا به گفته سرمربی تیم ملی، دچار مصدومیت شده و پس از پایان لیگ ملت‌ها به تیم ملی می‌پیوندد. عابدینی و رضوی هم اگرچه نامشان در لیست اولیه قرار داشت، ولی هیچگاه برای شرکت در تمرینات به اردو دعوت نشدند.


فیض امام دوست و توخته هم از ابتدا در تمرینات تیم نوجوانان حضور داشتند. اسفندیار و فلاحت‌خواه هم پس از چند جلسه تمرین با تیم ملی، به اردوی تیم جوانان ملحق شدند. میرزاجانپور و چپرلی هم هفته گذشته با تصمیم کولاکوویچ خط خوردند.


31 اردیبهشت 5 نفر از این لیست 30 نفره حذف می‌شوند تا تعداد بازیکنان هر تیم به 25 نفر برسد. در نهایت هم هر تیم پیش از آغاز هر هفته از لیگ ملت‌های والیبال اسامی 14 بازیکن خود را برای شرکت در سه بازی آن هفته اعلام خواهد کرد.


برنامه مسابقات تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های 2019 به وقت ایران:


هفته نخست، میزبان چین:


جمعه 10 خرداد: ایران - ایتالیا، ساعت 12:30
شنبه 11 خرداد: ایران - چین، ساعت 16:30
یکشنبه 12 خرداد: ایران - آلمان، ساعت 12:30

هفته دوم، میزبان ژاپن:


جمعه 17 خرداد: ایران - برزیل، ساعت 11:10
شنبه 18 خرداد: ایران - آرژانتین، ساعت 10:40
یکشنبه 19 خرداد: ایران - ژاپن، ساعت 14:10

هفته سوم، میزبان ارومیه ایران:


جمعه 24 خرداد: ایران - کانادا، ساعت 18:30
شنبه 25 خرداد: ایران - لهستان، ساعت 18:30
یکشنبه 26 خرداد: ایران - روسیه، ساعت 18:30

هفته چهارم، میزبان اردبیل ایران:


جمعه 31 خرداد: ایران - پرتغال، ساعت 18:30
شنبه اول تیر: ایران - استرالیا، ساعت 18:30
یکشنبه دوم تیر: ایران - فرانسه، ساعت 18:30

هفته پنجم، میزبان بلغارستان:


جمعه 7 تیر: ایران - صربستان، ساعت 18:30
شنبه 8 تیر: ایران - بلغارستان، ساعت 22:10
یکشنبه 9 تیر: ایران - آمریکا، ساعت 18:30

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها