رئیس اتحادیه مکانیسین‌های تهران مطرح کرد؛

قیمت روغن موتور در سایه غفلت دستگاه‌های نظارتی 70 درصد گران شد! / با متخلفان برخورد می‌شود

علیرضا نیک آئین، رئیس اتحادیه مکانیسین‌های تهران گفت: شرکت‌های تولیدکننده روغن موتور محصولات خود را به صورت چراغ خاموش 70 درصد افزایش داده‌اند.

قیمت روغن موتور در سایه غفلت دستگاه‌های نظارتی 70 درصد گران شد! / با متخلفان برخورد می‌شود
کد خبر: 305318
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ ۱۲:۱۱:۲۴

اعتمادآنلاین| علیرضا نیک آئین، رئیس اتحادیه مکانیسین‌های تهران ، درباره افزایش قیمت روغن موتور در بازار گفت: شرکت‌های تولیدکننده روغن موتور محصولات خود را به صورت چراغ خاموش 70 درصد افزایش داده‌اند.

وی با بیان اینکه اتحادیه مکانیسین‌های تهران به این موضوع معترض است، تصریح کرد: این افزایش 70 درصدی قیمت روغن موتور، نرخ مصوب اتحادیه نیست و خود شرکت‌ها به یکباره این افزایش قیمت را انجام داده‌اند و اعتراض ما هم به جایی نرسید.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قطعات خودروهای مونتاژی با کمبودی مواجه است یا خیر اظهار کرد: هم اکنون به قطعات یدکی همچون لنت ترمز و صفحه کلاژ نیاز است و خودروسازان باید برای حل این مسئله راهکاری را اتخاذ کنند.

رئیس اتحادیه مکانیسین‌های تهران با بیان اینکه در تهران تعویض روغن موتور، اتحادیه مجزایی دارد، اظهار کرد: تمام کارخانه‌ها، قیمت روغن موتور خود را به‌صورت یکپارچه و همزمان بالا بردند.

اتحادیه در قیمت‌گذاری قدرت اجرایی ندارد


رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن، فیلتر، پنچرگیران و فیلترسازان تهران گفت: قیمت‌گذاری و نظارت بر رعایت قیمت‌ها برعهده سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان و سازمان صنعت، معدن و تجارت است و اتحادیه در این زمینه قدرت اجرایی ندارد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ایجاد شده در پی افزایش قیمت روغن‌موتور آن است که محصولات تولید گذشته به قیمت روز در بازار عرضه می‌شود و این موضوع سردرگمی برای واحد‌های تعویض روغن و مصرف‌کننده نهایی ایجاد کرده است.

سعادتی‌نژاد در پاسخ به این سوال که نظارت بر رعایت عرضه محصول با قیمت مصوب و درج شده بر روی بسته‌بندی بر عهده کدام نهاد است، گفت: نظارت بر بازار بر عهده اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن، فیلتر، پنچرگیران و فیلترسازان تهران تصریح کرد: واحد‌های صنفی که محصولات تولید گذشته را به قیمت روز عرضه کنند با آنها برخورد خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها