کد خبر: 305415
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ ۱۵:۲۳:۲۷
| |

معترضان آمریکایی جلسه سخنرانی معاون ترامپ را ترک کردند

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در حالی به ایراد سخنرانی در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاهی در ایالت زادگاهش پرداخت که ده‌ها نفر از این دانشجویان، در اعتراض به سخنرانی او و سیاست‌های دولت ترامپ محل را ترک کردند.

معترضان آمریکایی جلسه سخنرانی معاون ترامپ را ترک کردند
کد خبر: 305415
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۹ ۱۵:۲۳:۲۷

اعتمادآنلاین| این اقدام اعتراضی بعد از آن صورت گرفت که دانشجویان این دانشگاه به نام «دانشگاه تیلِر» و همچنین اعضای یک گروه محلی واقع در ایالت ایندیانا، توماری را در اینترنت به منظور ممنوع ساختن سخنرانی مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا در جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان این دانشگاه به راه انداخته و اظهار نگرانی کردند این سخنرانی می‌تواند تأیید سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تلقی شود.

در عین حال بسیاری از کسان دیگری هم که در جلسه سخنرانی مایک پنس در جشن فارغ‌التحصیلی حضور داشتند به نحو دیگری اعتراضشان را به مایک پنس اعلام کردند. آنها علامت‌هایی را با نوشته «من هم تیلِر هستم» به نمایش گذاشتند تا این پیام را منتقل کنند که این دانشگاه میزبان مجموعه متنوعی از دیدگاههاست که در عین حال بسیاری از آنها مغایر با مواضع دولت هستند. بالغ بر 10000 نفر تومار اینترنتی مطرح شده برای ممنوع ساختن سخنرانی مایک پنس در جشن فارغ‌التحصیلی این دانشگاه را امضا کردند. با این حال برآورد شد که در زمان این سخنرانی حدود 500 دانشجو مکان سخنرانی را ترک کردند.

این یکی از موارد اعتراض به یکی از اعضای دولت ترامپ آن هم در یک ایالت حامی او محسوب می‌شود. در این تومار نوشته شد: دعوت از معاون رئیس‌جمهور مایک پنس به دانشگاه تیلِر و دادن تریبون به او برای طرح دیدگاه‌های سیاسی خود سبب خواهد شد که دانشکده‌ها، کارمندان و دانشجویان و اساتید دانشگاه ما در سیاست‌های دولت ترامپ - پنس همدست شوند در حالی که به اعتقاد ما این با آموزه‌های مسیحی محبوب دانشجویان این دانشگاه متضاد است.

با این حال این اعتراض چالشی برای سخنرانی مایک پنس درست نکرد. او در سخنرانی خود در این دانشگاه مسیحی در خصوص اهمیت آزادی مذهب صحبت کرده و از فارغ‌التحصیل‌ها خواست تا اعتقادات قدرتمند خود را در مواجهه با اذیت و آزار دیگران حفظ کنند.

مایک پنس در سخنرانی خود گفت: من به شما قول می‌دهم که ما همواره از آزادی مذهب و حق حیات هر آمریکایی و حق او برای آموزش و ایمان مذهبی بر اساس فرمان وجدان حمایت کنیم.

این دانشگاه رابطه نزدیکی با دولت ترامپ و رهبران محافظه کار در آمریکا دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها