کد خبر: 306562
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۲ ۱۵:۳۰:۳۱
| |

انصارالله:

52 هزار تن در حملات ائتلاف عربی به یمن کشته و زخمی شده‌اند

سخنگوی وزارت بهداشت انصارالله یمن اعلام کرد: 52 هزار تن در جریان بمباران‌ ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان در مناطق مختلف یمن از آغاز جنگ تاکنون کشته و یا زخمی شده‌اند.

52 هزار تن در حملات ائتلاف عربی به یمن کشته و زخمی شده‌اند
کد خبر: 306562
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۲ ۱۵:۳۰:۳۱

اعتمادآنلاین| یوسف الحاضری، سخنگوی وزارت بهداشت انصارالله یمن اعلام کرد: تعداد کشته شدگان به 13 هزار و 250 تن از جمله سه هزار و 800 کودک رسید که چهار تن از آنها پنجشنبه گذشته در حمله به خیابان "الرقاص" واقع در صنعاء کشته شدند.

به گزارش از خبرگزاری اسپوتنیک،الحاضری در خصوص وضعیت انسانی یمنی‌ها از آغاز بحران در این کشور گفت: حدود 70 درصد شهروندان این کشور که تعداد آنها به 30 میلیون تن می‌رسد به دلیل تجاوز و محاصره ضررهای زیادی متحمل شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت انصارالله یمن اعلام کرد: دو میلیون و 400 هزار کودک زیر پنج سال دچار سوء تغذیه شده‌اند و سالانه 80 هزار کودک تنها به دلیل سوء تغذیه جان خود را از دست می‌دهند.

وی همچنین تصریح کرد ما بیش از 500 بیمار مبتلا به دیابت داریم که نیاز مبرمی به داروهای خاص و انسولین دارند و به سختی می‌توانیم تنها بخش کوچکی از آنها را فراهم کنیم.

الحاضری درخصوص شیوع بیماری وبا خاطرنشان کرد: ما درباره بیش از یک میلیون و 600 هزار تن از مبتلایان به این بیماری سخن می‌گوییم و تاکنون بیش از 4200 تن به دلیل ابتلا به این بیماری واگیردار جان خود را از دست داده‌اند.

ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان از 26 مارس 2015 عملیاتی را در حمایت از نیروهای وابسته به دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن آغاز کرد.

در پی عملیات‌های نظامی متوالی ائتلاف عربی، یمن با بدترین بحران انسانی جهان مواجه شده است و طبق آمار سازمان ملل در این حملات هزاران تن کشته و زخمی شده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها