در قسمت بیست‌‌وهفتم «سلول گفت‌وگو» ببینید:

از فضای اوایل انقلاب تا حوزه هنری در گفت‌وگوی اعتمادآنلاین با محسن نوری‌نجفی

شاید نتوان اسم محسن نوری‌نجفی را از نام حوزه هنری جدا کرد. حوزه در اوایل انقلاب به واسطه شرایط موجود برای تولید محتوای هنری تاسیس شد. حوزه هنری تولیدات گسترده‌ای داشت و به فراخور این فعالیت‌ها، خروجی‌های درست و حسابی هم داشت.

حجم ویدیو: 40.38M | مدت زمان ویدیو: 00:18:21 دانلود ویدیو
کد خبر: 306872
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۳ ۱۷:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شاید نتوان اسم محسن نوری‌نجفی را از نام حوزه هنری جدا کرد. حوزه در اوایل انقلاب به واسطه شرایط موجود برای تولید محتوای هنری تاسیس شد. حوزه هنری تولیدات گسترده‌ای داشت و به فراخور این فعالیت‌ها، خروجی‌های درست و حسابی هم داشت. منظورم از خروجی، افراد شاخصی هستند که در رشته‌های هنری مختلف به جامعه هنری معرفی شدند.

بی‌شک محسن نوری‌نجفی یکی از بهترین خروجی‌های حوزه هنری است. آرمان‌گرایی کارهای انقلابی به آثار او سر و شکلی دغدغه‌مند داد. اگر سیر تحول کارهای او را دنبال کنیم می‌بینیم با اینکه تغییری در موضوعات مورد علاقه او دیده می‌شود اما آنچه بی‌تغییر مانده، آرمان‌گرایی اوست. او از آنچه که می‌بیند، سوژه‌های متعدد استخراج می‌کند. از دست، گوزن، پایه چسب و هر آنچه که نظرش را جلب می‌کند. محسن نوری‌نجفی و هم‌نسلان او مانند حسین خسروجردی و مسعود شجاعی طباطبایی و... متاثر از فضای اوایل انقلاب، در مورد مسائل بنیادین بشری اثر خلق کرده‌اند و به ندرت در میان آثارشان، کاری می‌توان یافت که فقط و فقط خواسته باشند بخندانند.


مصاحبه اعتمادآنلاین در قالب برنامه سلول گفت‌وگو را با محسن نوری نجفی ببینید و بشنوید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها