کد خبر: 307484
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ ۱۰:۳۹:۰۰
| |

مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی دانشگاه رازی:

آیین‌نامه پوشش مناسب را با نگاه ارشادی و ترغیبی تدوین کرده‌ایم

تورج زینی وند، مدیر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: آیین نامه پوشش مناسب دانشگاه رازی با نگاه ارشادی، ترغیبی و آموزشی تدوین شده است.

آیین‌نامه پوشش مناسب را با نگاه ارشادی و ترغیبی تدوین کرده‌ایم
کد خبر: 307484
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ ۱۰:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ تورج زینی وند، مدیر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشا ه در خصوص آئین نامه جدید پوشش و حجاب در دانشگاه رازی اشاره کرد و گفت:براساس سیاست وزارت علوم و معاونت فرهنگی دانشگاه، پوشش دانشگاهیان باید متناسب شأن دانشگاه باشد تا هدف و فلسفه آنکه ایجاد آرامش و امنیت روانی در محیط دانشگاه است، تحقق پیدا کند.

وی تصریح کرد: آئین نامه "پوشش مناسب" دانشگاه رازی که اخیر جنجال‌هایی را در خصوص آن به پا کرده اند، با کار کارشناسی تدوین شده و آئین نامه‌ای است که بانگاه ارشادی، ترغیبی و آموزشی برای دانشجویان طراحی شده است.

مدیر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی با بیان اینکه این آئین نامه به برخی دغدغه‌های قشر دغدغه‌مند پاسخ گفته، اظهار کرد: دانشگاه آنگونه که برخی دوستان در فضای مجازی مطرح کردند، هرگز به دنبال این نبوده که آن را حجاب اجباری تلقی کند، بلکه آئین نامه ارشادی و ترغیبی است.

وی این آئین نامه را رقیق شده آئین نامه‌های پوشش وزارت علوم و دانشگاه‌های متعدد کشور که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است خواند و افزود: این آئین نامه را در قالب بنرهایی در معرض دید همه دانشجویان دانشگاه قرار دادیم و همه نیز از آن استقبال کردند. البته بدیهی است که بین 12 هزار دانشجویی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، جمعی هم باشند که بنا به مبانی اعتقادی و تربیتی که دارند، زیربار این آئین نامه نروند.

وی تصریح کرد: برخی تشکل‌ها در مورد این آئین نامه نظراتی داشته اند که پس از بررسی این نظرات در صورتی که اصلاحیه نیاز داشته باشد، آن را اصلاح خواهیم کرد.

مدیر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی یادآورشد: اجرایی شدن این آئین نامه یکی از گام‌های مؤثر و ارزنده دانشگاه در راستای اسلامی شدن براساس بخش‌هایی از بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی در ادامه به فعالیت 9 کانون فعال فرهنگی در دانشگاه رازی اشاره کرد و گفت: طی آسیب شناسی که درخصوصعلت عدم گرایش دانشجویان به این کانون‌ها داشتیم، متوجه شدیم که حجم گسترده ای از دانشجویان به سمت انجمن‌های علمی گرایش دارند، تا جایی که برای انتخابات انجمن‌های علمی استان حدود 2500 دانشجو شرکت کردند.

زینی وند با بیان اینکه برای تقویت کانون‌های فرهنگی دانشگاه، شورای هماهنگی کانون‌ها شکل گرفته، گفت: هرچند طی دو سال گذشته شاهد رشد 32 درصدی برنامه‌های این کانون‌ها بودیم، اما امیدواریم با مجموعه‌ای اقدامات امسال هم از نظر کیفی و کمی افزایش عملکرد این کانون‌ها را داشته باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها