توضیحات کلانتری درباره صدورمجوز شکار برای شکارچیان خارجی

عیسی کلانتری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هزینه شکار یک شکارچی خارجی در ایران 20 برابر یک شکارچی داخلی است.

توضیحات کلانتری درباره صدورمجوز شکار برای شکارچیان خارجی
کد خبر: 307513
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ ۱۱:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ عیسی کلانتری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با مجوز شکارها برای شکارچیان خارجی بیان کرد: شکار بخشی از محیط زیست است و برای حفظ حیات گله های حیات وحش و توازن بین گله ها باید انجام شود.

وی افزود: با توجه به محدودیت منابع آبی و غذایی اگر گله بیش از حد متراکم باشد خودش باعث تضعیف و شیوع بیماری‌ها از بین می‌رود .

کلانتری گفت: براساس ضوابط کارشناسی، در یک گله‌ای که 100 گونه ماده وجود دارد وجود 20 الی 30 راس گونه نر کفایت می‌کند و اگر تعادل ازبین رود تعادل غذایی نیز برهم خواهد خورد در نتیجه حیوان بیمار و ازبین می‌رود.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: براساس آمارها و گزارشات ،جمعیت گونه های ماده در زیستگاه های کشور کمتر از هزار راس بود که این به معنای آن است که جمعیت نرها کمتر از 1 درصد جمعیت ماده ها است و صدور مجوز شکار برای حفظ زیستگاه و جمعیت گله های حیات وحش با تصمیم متخصصان ذی ربط صورت گرفت .

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با صدور مجوزهای شکار نیز گفت: درآمد مجوز‌های شکار طبق قانون شکار تخلف به حساب نمی‌آید به گونه‌ای که هزینه شکار یک شکارچی خارجی در ایران 20 برابر یک شکارچی داخلی است چرا که برخی از شکار‌ها به 20 هزار دلار نیز می‌رسد که بخشی از این درآمد در منطقه شکار، بخشی صندوق محیط زیست و بخشی نیز به دولت اختصاص می‌یابد.

وی افزود: در رابطه با مجوزهای شکار اگر غیر علمی رفتار شود حق با مردم خواهد بود.

کلانتری بیان کرد: برای تهیه غذای حیات وحش باید برنامه داشته باشیم و تهیه این غذا باید از درون سرزمین و زیستگاه باشد که تمام این موضوعات به صورت علمی باید بررسی شود .

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها