کد خبر: 307907
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۷ ۱۲:۰۴:۰۰
| |

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت:

ظرفیت نداریم؛ زنان معتاد متجاهر را جمع‌آوری نمی‌کنیم

سرهنگ محمد بخشنده، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت با بیان اینکه ظرفیت نگهداری 200 تا 300 زن معتاد را داریم، گفت: در تهران 1500 زن معتاد وجود دارد و تا زمانی که ظرفیت کافی نباشد، جمع‌آوری این افراد انجام نمی‌شود مگر با شکایت، مزاحمت و دستور قضایی.

ظرفیت نداریم؛ زنان معتاد متجاهر را جمع‌آوری نمی‌کنیم
کد خبر: 307907
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۷ ۱۲:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سرهنگ محمد بخشنده، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت در خصوص آخرین اقدامات پلیس در پوشش محیط پیرامونی مدارس، آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها با توجه به فصل امتحانات و کمین سوداگران مرگ بیان داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب به طور ویژه، رصد اطراف مدارس و مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها را در دستور کار دارند و تا امروز هیچ گونه مشکلی در این زمینه نداشته‌ایم.

رصد ویژه مدارس و مراکز آموزشی در دستور کار پلیس

سرهنگ بخشنده اعلام کرد: ماموران این پلیس، مدارس را با محوریت مناطق حاشیه‌نشین با 21 کلانتری به صورت متمرکز زیر نظر دارند؛ حتی به صورت مقطعی نیز گشت‌های ایست و بازرسی برگزار می‌شود تا اگر موادفروشی به صورت گذری حضور یابد دستگیر شود.

وی به تعامل پلیس با مدارس و حراست آموزش و پرورش اشاره و بیان داشت:همکاری خوبی با مدارس داریم؛ مراکز آموزشی و دانشگاه ها نیز به محض مشاهده موارد خاص بلافاصله به پلیس اعلام کرده و ماموران نیز سریعا به محل مراجعه می‌کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت با اشاره به ایام امتحانات و افزایش اضطراب و استرس دانش‌آموزان از خانواده‌ها خواست که بیشتر در کنار فرزندان خود باشند و از اعمال فشار و استرس به آنها بپرهیزند تا خدای ناکرده یک لحظه غفلت، یک عمر پشیمانی را به دنبال نداشته باشد.

وی گفت: باید در این ایام خانواده‌ها فرزندان خود را بیشتر رصد کرده و در نظر داشته باشند که برای مطالعه با دوستان ناباب معاشرت نداشته باشند تا به بهانه بیشتر درس خواندن و تمرکز بیشتر از مواد سوء، استفاده نکنند.

پاکسازی معابر از حضور 12500 معتاد متجاهر

این مقام ارشد پلیس مواد مخدر به پاکسازی معابر، بزرگراه‌ها و خیابان‌های شهر تهران از وجود معتادان متجاهر پرداخت و گفت: 12 هزار و 500 معتاد متجاهر هم اکنون در کمپ‌ها نگهداری می‌شود.

وی افزود:‌ اگر به صورت موردی نیز معتاد ببینیم سریعا دستگیر کرده و به مراکز نگهداری منتقل می‌کنیم.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت در خصوص دستگیری خرده فروشان مواد مخدر گفت: با قدرت و بدون هیچ رحم و رأفتی با خرده فروشان مواد مخدر برخورد می‌کنیم.

به گفته سرهنگ بخشنده، حضور معتادان متجاهر و خرده‌فروشان در اطراف مراکز آموزشی صفر است.

انهدام 4 باند مجازی فروش مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص رصد فضای مجازی و فروش موادمخدر در آن اعلام کرد: بعد از دیدار فرماندهان ناجا با مقام معظم رهبری و حسب فرمایشات معظم‌له، فرمانده تهران بزرگ جلسه‌ای ویژه تدارک دیده و در آن جلسه به تقویت پلیس فتا و پلیس مواد مخدر در فضای مجازی تأکید داشتند؛ اخیرا 3 تا 4 باند مجازی که به فروش انواع مواد مخدر می‌پرداختند نیز شناسایی و منهدم شدند.

کمبود ظرفیت مراکز نگهداری زنان معتاد متجاهر

این مقام ارشد پلیس مواد مخدر تهران در پاسخ به سؤال دیگر فارس در خصوص جمع‌آوری زنان معتاد متجاهر و کمبود مراکز نگهداری در این زمینه، اظهار داشت: ما در تهران 1500 معتاد زن داریم و 200 تا 300 ظرفیت برای نگهداری آنها؛ بنابراین نیاز به افزایش ظرفیت برای نگهداری زنان معتاد و متجاهر است.

به گفته سرهنگ بخشنده تا وقتی که ظرفیت کافی برای نگهداری موجود نبوده و دستور قضایی نباشد، جمع‌آوری معتادان زنان متجاهر انجام نمی‌شود مگر اینکه شکایت، مزاحمت یا دستور قضایی در کار باشد.

کشف و ضبط 2.5 تن موادمخدر در اردیبهشت

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت به عملکرد این پلیس در ماه گذشته پرداخت و اعلام کرد: 2 و نیم تن انواع مواد مخدر در اردیبهشت کشف و ضبط شد؛ 8 باند توزیع مواد مخدر شناسایی و منهدم و حداقل 24 نفر قاچاقچی دستگیر شدند.

سرهنگ بخشنده، تریاک را صدرنشین مواد مخدر کشف شده در تهران دانست.

مواد نوظهور نداشتیم

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت در پاسخ به دیگر پرسش فارس درباره اینکه آیا در تهران مواد نوظهوری کشف و ضبط شده است یا نه، خاطرنشان کرد: مواد نوظهور نداشته‌ایم؛ اگر چنین موادی نیز از سوی دیگر پلیس‌های تخصصی پایتخت کشف و ضبط شود در نهایت به آزمایشگاه تشخیص مواد پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت تحویل داده می‌شود که خوشبختانه تا این لحظه گزارش یا کشفیاتی از مواد نوظهور و جدید نداشته‌ایم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها