کد خبر: 307972
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ ۰۸:۱۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» به بهانه اولین بازی تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های ۲۰۱۹؛

ایتالیا، رقیب سنتی والیبال ایران

تیم ملی ایران باید در یک دیدار سنتی مقابل ایتالیا قرار گیرد، اما این رویارویی یک تفاوت ویژه با گذشته دارد؛ بازیکنان ایرانی حالا در باشگاه‌های معتبر ایتالیا بازی می‌کنند و به خوبی با شرایط والیبال این کشور آشنا هستند. همین موضوع می‌تواند شرایط را برای مربیان تیم ملی متفاوت کند.

ایتالیا، رقیب سنتی والیبال ایران
کد خبر: 307972
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۹ ۰۸:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ لیگ ملت‌های والیبال جمعه 10 خردادماه با بازی ایران برابر ایتالیا آغاز می‌شود. ایران برای سومین سال متوالی است که در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کند. والیبال ایران سال 2017 در رده یازدهم جدول این رقابت‌ها قرار گرفت و سال 2018 هم رتبه دهم را به خود اختصاص داد. شاگردان کولاکوویچ بعد از دو دوره حضور ناموفق در این رقابت‌ها، تلاش دارند شرایط بهتری برای خودشان فراهم کنند.

نخستین هفته این رقابت‌ها به میزبانی شهر جیانگمِن چین برگزار می‌شود و در بازی افتتاحیه دو تیم ایران و ایتالیا به مصاف یکدیگر می‌روند. تیم ملی در هفته نخست این رقابت‌ها با ایتالیا، چین و آلمان دیدار خواهد کرد.

ایگور کولاکوویچ 15 بازیکن را برای هفته‌های اول و دوم این رقابت‌ها به اردوی تیم ملی دعوت کرده است. بازیکنان تیم ملی والیبال قرار است مستقیماً از چین به ژاپن بروند تا در هفته دوم این رقابت‌ها حاضر شوند. همین موضوع سبب شده کولاکوویچ یک بازیکن اضافه‌تر را در لیست خود قرار دهد تا در صورت مصدومیت‌های احتمالی بازیکن جایگزین داشته باشد.

لیگ ملت‌های والیبال در سال 2017 جایگزین لیگ جهانی والیبال شد که از سال 1990 تا 2017 برگزار می‌شد. والیبال ایران چهار دوره در لیگ جهانی والیبال حضور داشت و در سال 2014 میلادی توانست به مقام چهارم این رقابت‌ها دست پیدا کند.

ایتالیا، رقیب سنتی والیبال ایران

تیم ملی والیبال ایران تاکنون 20 بار برابر ایتالیا قرار گرفته است. والیبال ایران نخستین بار در سال 1970 میلادی و در جریان رقابت‌های قهرمانی جهان برابر ایتالیا قرار گرفت. ایران در این بازی تنها 11 امتیاز کسب کرد و در نهایت هم‌ بازی را به ایتالیای همیشه‌مدعی واگذار کرد. دومین رویارویی ایران و ایتالیا 36 سال بعد بود. تیم ملی ایران دوباره در مسابقات قهرمانی جهان به مصاف ایتالیا رفت و سه بر صفر بازنده شد. اما والیبال ایران نسبت به گذشته متفاوت شده بود. ایران دیگر آن تیم همیشه بازنده نبود. ایران با جوانانش آمده بود تا برای قهرمانان دنیای والیبال خط و نشان بکشد. والیبال ایران بعد از 36 سال فراتر از آسیا رفته بود و این موضوع از نحوه بازی تیم ملی به خوبی مشخص بود. اولین برد ایران برابر ایتالیا در رقابت‌های لیگ جهانی والیبال در سال 2013 میلادی رقم خورد. ولاسکو آرژانتینی هدایت ایران را بر عهده داشت و تیم ملی هم شرایط بسیار خوبی را سپری می‌کرد. والیبالیست‌های ایران توانستند در یک بازی نزدیک ایتالیا را سه بر دو شکست دهند و یک برد تاریخی را به نام خودشان ثبت کنند.

ایتالیا میزبان والیبالیست‌های ایران

حالا تیم ملی ایران باید در یک دیدار سنتی مقابل ایتالیا قرار گیرد اما این رویارویی یک تفاوت ویژه با گذشته دارد؛ بازیکنان ایرانی حالا در باشگاه‌های معتبر ایتالیا بازی می‌کنند و به خوبی با شرایط والیبال این کشور آشنایی دارند. همین موضوع می‌تواند شرایط را برای مربیان تیم ملی متفاوت کند.

میلاد عبادی‌پور، بازیکن تیم ملی، درباره رویارویی دوباره والیبال ایران با ایتالیا گفته است: «تیمی که بزرگ است و اسم بزرگی دارد، همیشه بزرگ ظاهر می‌شود. مهم نیست که این تیم با چه ترکیبی وارد زمین می‌شود. تیم‌هایی مثل ایتالیا، برزیل، روسیه و آمریکا بزرگ هستند و راه بزرگ ماندن را سال‌هاست آموخته‌اند. قطعاً مسابقات سختی در چین خواهیم داشت. آلمان و ایتالیا از بهترین‌های اروپا هستند و مطمئناً بازی‌های آسانی پیش رو نداریم.»

لیگ ملت‌ها فرصتی برای آماده‌سازی تیم ملی

رقابت‌های انتخابی المپیک 2020 توکیو به‌ زودی آغاز می‌شود و ایران به‌ عنوان یکی از قدرت‌های والیبال در آسیا تلاش می‌کند سهمیه حضور در المپیک را به دست آورد. لیگ ملت‌های والیبال می‌تواند فرصت مناسبی در جهت آماده‌سازی تیم ملی، برای حضور هرچه بهتر در انتخابی المپیک 2020 توکیو، باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها