امام جمعه موقت تهران:

دستگاه قضا حادثه شهادت امام جمعه کازرون را جزئی تلقی نکند

امام جمعه موقت تهران گفت: انتظار از دستگاه قضایی این است که حادثه را جزئی تلقی نکنند و همه عوامل این حادثه را پیدا کنند.

دستگاه قضا حادثه شهادت امام جمعه کازرون را جزئی تلقی نکند
کد خبر: 309684
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۳ ۱۳:۰۳:۲۲

اعتمادآنلاین| سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در دیدار با خانواده حجت الاسلام خرسند امام جمعه شهید کازرون اظهار کرد: انتظار از دستگاه قضایی این است که حادثه قتل امام جمعه کازرون را جزئی تلقی نکنند و همه عوامل این حادثه را پیدا کنند و پرواضح است که این حادثه تنها توسط یک نفر ساماندهی نشده بلکه تشکیلاتی این مساله را دنبال کرده اند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جنایت کار حادثه باید به اشد مجازات محکوم شود، اضافه کرد: مجموعه نظام در این خصوص مصمم است و نگذارند این خون هدر برود و باید ریشه ها را هم پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در فضای مجازی مشاهده کرده ام که کسانی در شکل و قیافه قاتل امام جمعه کازرون مانور می دهند، ادامه داد: از دستگاه های امنیتی و قضایی کشور انتظار می رود این دهن کجی ها را یک ساعت هم تحمل نکنند.

سید احمد خاتمی با اشاره به اینکه امنیت اصلی ترین زیرساخت یک جامعه نمونه است ، اظهار امیدواری کرد: حکمی در این خصوص داده شود و چشم فتنه را در بیاورد و نظام این اقتدار را دارد و خون آحاد مردم برای ما محترم است.

امام جمعه موقت تهران گفت: عرصه کم توجه شده عرصه فرهنگی است و امام جمعه کازرون مجاهد فرهنگی بود.

وی با اشاره به اینکه مجاهدان تا نفس می کشند دائم دغدغه فرهنگی دارند، ادامه داد: از دیگر ویژگی های حجت الاسلام خرسند اینکه عالم بصیر بود.

سید احمد خاتمی تصریح کرد: در نهج البلاغه آمده است: علمداران دین 3 ویژگی باید داشته باشند اهل بصیرت و صبر باشند و مواضع حق را بشناسند.

جمع آوری مواضع امام جمعه کازرون در یک کتاب


امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: اعضای دفتر امام جمعه کازرون و همکاران وی، باید مواضع این عالم ربانی را در بیش از یک دهه به صورت یک کتاب جمع آوری و تدوین کنند.

وی با اشاره به حوادث کازرون در سال گذشته، تصریح کرد: امام جمعه کازرون خردورزانه نگاه مصلحانه به قضایا داشت و ملامت ها او را خسته نکرد و این از ویژگی های این بزرگوار محسوب می شود.

سید احمد خاتمی با اشاره به ویژگی تکلیف مدار بودن حجت الاسلام خرسند، افزود: او در کل کشور جایگاه داشت و می توانست در جایگاه های کلیدی کشور تاثیرگذار باشد اما احساس تکلیف کرد و در شهرش کازرون ماند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه او به تکلیف و وظیفه اش عمل کرد چه در جبهه و دوران دفاع مقدس و حتی لحظه شهادت، ادامه داد: وقتی رهبر معظم انقلاب می گوید امام جمعه موفق، او با کسی تعارف ندارد.

وی تصریح کرد: از دیگر ویژگی های امام جمعه کازرون مردم داری او بود و تشییع جنازه او نشان دهنده این موضوع و بی نظیری آن بود و حضور مردم در مراسم تشییع، بیعت با نظام بود و مردم با حضورشان از یک امام جمعه ولایی نظام تجلیل کردند.

سید احمد خاتمی با اشاره به اینکه چه در شب وداع و چه مراسم تشییع کازرون یکپارچه شیون بود، بیان کرد: حضور مردم در مراسم تشییع، وفاداری آن ها را نشان داد .

امام جمعه موقت تهران افزود: تواضع از دیگر ویژگی های امام جمعه کازرون بود و او خود را مانند دیگران می دید.

سید احمد خاتمی با بیان اینکه سلوک همراه با نرمی و افتادگی و زیرکی از دیگر ویژگی های حجت الاسلام خرسند بود، اضافه کرد: وی، مسائل را درست می فهمید و درست تحلیل می کرد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: این تحفه از دست مردم مومن و انقلابی کازرون گرفته شد.

وی با اشاره به ماندگاری امام جمعه کازرون، افزود: با تمام وجود می گویم او شب 23 ماه رمضان، در بهترین زمان ها و بهترین حالات به دیدار خدا رفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها