کدام سربازها تا دو میلیون حقوق می‌گیرند؟

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به افزایش حقوق سربازان تحت پوشش کمیته امداد گفت: با توجه به افزایش حقوق صورت گرفته فرصت خوبی است که مشمولان غایب تحت پوشش کمیته امداد نیز وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

کدام سربازها تا دو میلیون حقوق می‌گیرند؟
کد خبر: 311092
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۹ ۱۴:۱۳:۳۶

اعتمادآنلاین| ‌ موسی کمالی درباره افزایش حقوق سربازان گفت: برابر قانون حقوق سربازان باید بین 60 تا 90 درصد حداقل حقوق کارکنان پایور باشد که این مبلغ بر حسب درجه برای سرباز صفر حدود 60 درصد و برای سرباز با درجه ستوان یکم پزشک 90 درصد است، اما با توجه به اینکه در قانون بودجه چنین مبلغی برای پرداخت به سربازان پیش بینی نشده است، لذا در حال حاضر نیز این مبلغ به عنوان حقوق به سربازان پرداخت نمی‌شود و البته در حال پیگیری هستیم تا حقوق سربازان افزایش یابد.

وی با اشاره به سربازان و مشمولان سربازی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهارکرد: اما در مورد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) تلاش کردیم تا پرداخت حقوق‌ها به رقم پیش بینی شده در قانون نزدیک شود و در همین راستا نیز امسال حقوق سربازان تحت پوشش کمیته امداد افزایش یافت.

کمالی افزود: در حال حاضر حداقل حقوق کارکنان پایور یک میلیون و 875 هزار تومان است که با توجه به درجه سربازان مددجو بین 60 تا 90 درصد این رقم به آنان تعلق می‌گیرد. بر این اساس حداقل حقوق یک سرباز متأهل تحت پوشش کمیته امداد با درجه سرباز یا ناوی یک میلیون و 125 هزار تومان و حداکثر این حقوق برای سرباز با درجه ستوان یکم پزشک یک میلیون و 688 هزار تومان خواهد بود که 171 هزار تومان نیز حق تأهل و اگر دارای فرزند باشد به ازای هر فرزند 44 هزار و 500 تومان نیز حق اولاد دریافت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در مورد سربازان مجرد تحت پوشش کمیته امداد این رقم به میزان 70 درصد محقق شده است، گفت: بر این اساس سرباز یا ناوی 787 هزار تومان حقوق داشته و سربازی با درجه ستوان یکم پزشک یا ناوبان یکم پزشک نیز یک میلیون و 181 هزار تومان حقوق دارد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به غیبت برخی از مشمولان سربازی تحت پوشش کمیته امداد گفت: برخی از این مشمولان به دلیل شرایط اقتصادی خانواده وارد غیبت می‌شوند که با توجه به این افزایش حقوق فرصت مناسبی است که دوران سربازی خود را پشت سر بگذارند و در همین راستا نیز پیشنهاد ما این است که وضعیت سربازی خود را مشخص کنند.

به گفته کمالی، در حال حاضر یک سرباز متأهل تحت پوشش کمیته امداد حداقل یک میلیون و 500 هزار و حداکثر تا دو میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند و این حقوق شامل افراد دارای غیبت نیز خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها