کد خبر: 312688
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۵ ۱۲:۲۸:۰۲
| |

قائم مقام ایران ایر:

پروازهای حج تمتع امسال با قدرت انجام می‌شود/ در حال رایزنی هستیم

حسن قاسمی، قائم مقام ایران ایر عنوان کرد: با توجه به اینکه قانون جدید وزارت حج عربستان برای انجام پروازهای حج هنوز قطعی نشده، سازمان حج و زیارت در حال رایزنی است تا مشکل را برطرف کند.

پروازهای حج تمتع امسال با قدرت انجام می‌شود/ در حال رایزنی هستیم
کد خبر: 312688
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۵ ۱۲:۲۸:۰۲

اعتمادآنلاین| حسن قاسمی، قائم مقام ایران ایر درباره کارشکنی اخیر سعودی‌ها برای پروازهای حج تمتع امسال گفت: هنوز قانون جدیدی که سعودی‌ها برای پروازهای حج اعلام کرده‌اند، قطعی نشده و سازمان حج و زیارت در حال رایزنی با مقامات حج سعودی است تا موضوع حل و فصل شود.

وی افزود: با توجه به اینکه بحث عملیات حج مربوط به یک دستگاه یا نهاد نیست و به همه نظام تعلق دارد، باید همه دست به دست بدهیم تا مشکلاتی که پیش روی آن قرار دارد را برطرف کنیم چرا که عملیات حج تمتع هر سال باید با قوت و قدرت انجام شود.

قائم مقام مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) ادامه داد: قرار نیست عملیات حج متوقف شود؛ وقتی در نظام جمهوری اسلامی تصمیم به اجرای کاری گرفته می‌شود، باید انجام شود و همه دستگاه ها پای کار بیایند.

وی تأکید کرد: قرار نیست برای زائران حج تمتع امسال مشکلی پیش بیاید؛ من تا کنون خبری دریافت نکرده ام که در صورت ادامه کارشکنی سعودی ها، احتمال کاهش تعداد زوار حج تمتع در سال جاری وجود داشته باشد؛ ما به دنبال آن هستم که آنچه به ما در زمینه پروازهای حج تکلیف شده را با قوت و قدرت پیگیری کنیم. تدابیر و تمهیدات لازم نیز برای انجام موفقیت آمیز پروازهای حج اندیشیده شده است.

وزارت حج عربستان اعلام کرده است هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران‌ایر) برای پرواز انتقال حجاج به عربستان باید فقط از هواپیماهای ملکی خود استفاده کند و حق استفاده از هواپیماهای هیچ شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی دیگری را ندارد.

به گفته مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، به نظر می‌رسد این اقدام سعودی‌ها در ادامه فشار حداکثری آمریکا به مردم ایران است و سعودی‌ها هم در راستای تبعیت از آمریکایی‌ها می‌خواهند این فشار حداکثری را به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران وارد کنند.

قرار است در سال جاری 86 هزار و 400 نفر از زائران حج از فرودگاه های مختلف ایران به زیارت خانه خدا مشرف شوند. همه ساله نیمی از پروازهای حج را هما و نیم دیگر را هواپیمایی سعودی انجام می داد که در انجام این عملیات، هواپیمایی قشم ایر نیز تعدادی از هواپیماهای پهن پیکر خود را در اختیار هما قرار می داد. با این حال سال گذشته ناگهان در آخرین روزهای نزدیک به آغاز پروازهای حج، هواپیمایی سعودی سهمیه خود را به 25 درصد کاهش داد که نهایتاً هما توانست این کاهش سهمیه انتقال حجاج از سوی هواپیماهای سعودی را با استفاده از توان داخلی خود جبران کند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها