مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران:

واحد‌های مستنکف از قانون حفاظت خاک در لیست صنایع آلاینده قرار می‌گیرند

کیومرث کلانتری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه مدیریت منابع خاک و جلوگیری از آلودگی و تخریب آن یکی از مهمترین چالش‌های محیط زیستی بوده که ضرورت تحقق قانون حفاظت از خاک را در کشور دوچندان می‌کند، گفت: بمنظور تحقق این قانون فعالیت‌های کلیه دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط و بخش‌های دیگر، در جهت جلوگیری از تخریب و آلودگی و مدیریت بهینه خاک پایش می‌شود.

واحد‌های مستنکف از قانون حفاظت خاک در لیست صنایع آلاینده قرار می‌گیرند
کد خبر: 316109
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۵ ۱۴:۳۷:۳۱

اعتمادآنلاین| ‌ کیومرث کلانتری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در تشریح این موضوع بیان داشت: با توجه به تصویب و ابلاغ قانون حفاظت از خاک و بر اساس ماده 18 این قانون، تمامی واحد‌های بزرگ تولیدی، صنعتی، عمرانی، خدماتی، زیر بنایی و معدنی مکلفند نسبت به پایش آلودگی خاک اقدام و نتیجه آن را در قالب خوداظهاری به محیط زیست ارائه کنند.

کلانتری در ادامه افزود: محیط زیست استان تهران جهت تحقق قانون و ماده قانونی فوق، برنامه ریزی و هماهنگی لازم از سوی ادارات شهرستانی با واحد‌های مشمول و سایر بخش‌ها مرتبط برای ثبت نام در سامانه جامع پایش محیط زیست و مبادلات پسماند و نیز ارائه نتایج پایش آلودگی خاک و منابع آلوده کننده آن را در دستورکار دارد.

وی با اشاره به ضرورت اجرایی شدن هرچه زودتر این قانون در استان تهران گفت: برابر قانون نام واحد مستنکف، ازسوی محیط زیست در فهرست واحد‌های آلاینده موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال 87 قرار داده می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان تهران همچنین تصریح کرد: در کنار خود اظهاری واحد‌های مشمول این قانون، پایش و نظارت دوره‌ای و لازم از سوی محیط زیست استان بمنظور همفکری با اینگونه واحد و اصلاحات احتمالی لازم در فرایند‌های محیط زیستی واحد‌ها تا تحقق کامل قانون انجام خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید: قانون حفاظت از خاک که لایحه آن به پیشنهاد مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی در جلسه 30 فروردین 1394 هیئت وزیران به تصویب رسیده بود، 4 خرداد 1398 در مجلس شورای اسلامی و 12 خرداد 98 در شورای نگهبان به تصویب و تأیید رسید و در اواخر خرداد ماه سال جاری از سوی رییس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها