کد خبر: 316139
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۶ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ماجرای ستاره اسکندری چه بود و چه شد؟/ آیا سلبریتی‌ها باید فضای خصوصی داشته باشند؟

واکنش‌های زیادی نسبت به ستاره اسکندری در روز‌های اخیر شکل گرفت و بسیاری در فضای مجازی درباره اتفاقات اخیر صحبت کردند.

ماجرای ستاره اسکندری چه بود و چه شد؟/ آیا سلبریتی‌ها باید فضای خصوصی داشته باشند؟
کد خبر: 316139
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۶ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در هفته‌های گذشته اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی زیادی در حوزه فرهنگ و هنر کشور رخ داد. صبح یکی از آخرین روزهای بهار خبر آمد که فیلم ویدئویی یکی از سلبریتی‌ها، بدون حجاب در فضای مجازی منتشر شده است. آن فرد کسی غیر از ستاره اسکندری نبود. گویا بازیگر سینما و تئاتر برای تعطیلات به یکی از کشور‌های همسایه رفته بود و شبیه همه ما در فضای خصوصی خود به نوعی که تمایل دارد رفتار کرده بود. اما این ویدئو حاشیه‌های زیادی در پی داشت و باعث شد بسیاری از قشر‌های مردم درباره آن اظهارنظر کنند. این موضوع به مجلس، روزنامه‌ها و بسیاری از سازمان‌های رسمی و عمومی کشور نیز کشیده شد. در ادامه جزئیاتی خواهید خواند از حواشی‌ اخیری که برای ستاره اسکندری رخ داده است:

داستان از ترکیه شروع شد

این ویدئو در ابتدا به صورت مخفیانه ضبط می‌شود و در ادامه فردی که آن را ضبط می‌کند چند بار فریاد می‌زند «سلبریتی خائن»، که با واکنش ستاره اسکندری روبه‌رو می‌شود.

سلبریتی خائن اصطلاحی است که بیشتر از سوی «مسیح علینژاد»- از مخالفان نظام- علیه چهره‌های سرشناس هنری که در داخل کشور فعالیت می‌کنند مطرح شده است.

این ویدئو بار‌ها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده است و بسیاری درباره آن اعلام نظر کرده‌اند. اما ماجرا وقتی جدی‌تر شد که مصاحبه‌ای از ستاره اسکندری در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافت که در آن از پوشش حجاب دفاع می‌کند.

واکنش‌ها

نیوشا ضیغمی، بازیگر سینما و تلویزیون، نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: «سوال اصلی من این است که چگونه می‌توانیم به زندگی شخصی افراد ورود و بعد از آن هم آنها را قضاوت کنیم. برایم قابل تصور نیست چرا به راحتی می‌توانیم زندگی یک انسان را به خطر بیندازیم. فقط در یک جمله می‌توانم بگویم که برای آن شخصی که این ویدئو را منتشر کرد متاسف هستم.»

سعید سهیلی، کارگردان فیلم «گشت ارشاد»، نیز با انتشار عکسی از ستاره اسکندری که بر آن جمله «اما همیشگی تویی ستاره دنباله‌دار» نقش بسته بود، نسبت به حواشی پیش‌آمده برای این بازیگر واکنش نشان داد. این کارگردان در توضیح کوتاهی نوشت: «ستاره... لبخند بزن دوباره.»

عکس1

تهمینه میلانی، کارگردان سینما، هم در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «این خانم زیبا و هنرمندو که اسمشون ستاره خانم اسکندریه، خیلی دوست دارم؛ و به زندگی خصوصیش احترام می‌گذارم. ایشون هنرمند، مهربان و بسیار سختکوش هستند. اصلاً احترام زندگی خصوصی همه رو دارم. نظر شما در مورد احترام به زندگی خصوصی و فردی چیه؟ با من موافقید یا نه؟ لطفا فقط نظرتونو در مورد احترام به زندگی خصوص افراد بفرمایید. آن هم با ادبیات مناسب این صفحه.»

عکس1

علی مطهری نماینده مجلس نیز به این موضوع ورود کرد؛ متن منتشرشده از علی مطهری در رسانه‌های کشور به شرح زیر است:

«درباره قضیه خانم ستاره اسکندری و بازیگرانی مانند ایشان که به خارج از کشور سفر می‌کنند باید یک اصل را ملاک قضاوت قرار داد و آن این است: اگر یک بازیگر زن در یک برنامه رسمی بین‌المللی در خارج از کشور به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران شرکت می‌کند، باید پوشش اسلامی را به نحو درست رعایت کند، اما اگر برای یک سفر شخصی یا خانوادگی به خارج از کشور رفته است، مامور نیستیم تجسس کنیم که آیا پوشش اسلامی را رعایت می‌کند یا نمی‌کند و اگر رعایت نکرد، او را به ریاکاری و نفاق متهم کنیم، زیرا منطق او این است که در داخل ایران قانون را رعایت می‌کنم و در خارج به هر دلیلی از جمله سهل‌انگاری یا همرنگ جماعت شدن رعایت نمی‌کنم، گرچه می‌دانم که درست و صلاح و حکم عقل و شرع آن است که در همه جا رعایت کنم و رفتار یگانه داشته باشم.

اگر بازیگر زن یا مرد در یک سفر شخصی خارجی شعائر اسلامی را رعایت نکرد نباید به اشاعه آن بپردازیم هرچند تذکر لازم است، اما اگر به عنوان نماینده ایران در یک برنامه رسمی بین‌المللی این شعائر را زیر پا گذاشت، باید مورد مواخذه قرار گیرد.»

عکس1

واکنش برادر ستاره اسکندری

برادر ستاره اسکندری نیز نسبت به اتفاقات پیش‌آمده واکنش نشان داد و با انتشار ویدئویی در فضای مجازی موضوعاتی را درباره ستاره اسکندری مطرح کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها