کد خبر: 317137
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۰ ۰۹:۱۵:۰۰
| |

فرستاده آمریکا در امور سوریه با وزیر خارجه اردن دیدار کرد

فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه در سفری به اردن با وزیر خارجه این کشور دیدار و درباره تحولات سوریه گفت‌وگو کرد.

فرستاده آمریکا در امور سوریه با وزیر خارجه اردن دیدار کرد
کد خبر: 317137
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۰ ۰۹:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| «جیمز جفری» فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه روز یکشنبه (دیروز) با «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن دیدار کرد.

الصفدی در این دیدار بر ضرورت تشدید تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حل سیاسی بحران سوریه مطابق با قطعنامه 2254 مورد قبول سوری‌ها تأکید کرده و حفظ تمامیت ارضی سوری و بازگشت امنیت و ثبات آن و نیز تحقق آشتی ملی و فراهم کردن زمینه بازگشت آوارگان سوری را ضروری دانستند.

طبق گزارش وبگاه «عمون» اردن، دو طرف همچنین مسئله آوارگان سوری را بررسی کرده و الصفدی، فرستاده آمریکا را در جریان مشکلات و سختی‌های اردن در نتیجه میزبانی یک میلیون و سیصد هزار آواره سوری قرار دارد.

او عمل کردن جامعه جهانی به مسئولیت خود در قبال آوارگان سوری و اردن را ضروری دانست و گفت که اردن به بازگشت داوطلبانه آوارگان تشویق می‌کند.

الصفدی گفت که ساکنان اردوگاه الرکبان، شهروندان سوری و در خاک سوریه هستند و لذا حل مسئله آنها به بازگشت این افراد به اماکن اصلی خود بستگی دارد.

او افزود که امکان تأمین نیازهای آوارگان سوری ساکن اردوگاه مذکور از داخل سوریه فراهم است و اردن هرگز مسئولیت رفع نیازهای این آوارگان را نخواهد پذیرفت چرا که مسئولیت آن با سوریه و سازمان ملل است.

الصفدی و جفری همچنین تحولات مربوط به جنگ علیه تروریسم را بررسی و بر استمرار تلاش‌ها در چارچوب ائتلاف بین‌المللی جهت شکست گروه‌های تروریستی تأکید کردند.

دو طرف روابط اردن و آمریکا را ستودند و تداوم تلاش‌ها برای تقویت همکاری دوجانبه را مورد تأکید قرار دادند.

جفری همچنین ایفای نقش انسانی اردن در قبال آوارگان و تقویت امنیت و ثبات در منطقه را ستود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها