کد خبر: 317140
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۰ ۱۱:۵۴:۰۰
| |

کره‌شمالی:

دیدار ترامپ و رهبر کیم «تاریخی» بود

امروز (دوشنبه) کره‌جنوبی اعلام کرده است که امیدوار است پس از دیدار اخیر رهبر این کشور با دونالد ترامپ بتوانند گفت‌وگوی میان دو کره را از سر بگیرند.

دیدار ترامپ و رهبر کیم «تاریخی» بود
کد خبر: 317140
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۰ ۱۱:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| کره‌شمالی امروز اعلام کرده است که دیدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، «تاریخی» بوده است. روز شنبه پس از دعوت توئیتری ترامپ به برگزاری این دیدار، دیروز این ملاقات انجام گرفت.

ترامپ و اون، در منطقه غیرنظامی بین دو کره احوال‌پرسی کردند و سپس ترامپ، به عنوان اولین رئیس‌جمهور آمریکایی، برای مدتی کوتاه در خاک کره شمالی پا گذاشت.

ترامپ به رهبر کره‌شمالی اعلام کرد که قبول درخواست اون مبنی بر قدم گذاشتن در خاک کره شمالی، برایش یک افتخار است.

به گفته خبرگزاری مرکزی کره شمالی، دو رهبر سر پیشبرد مذاکرات هسته‌ای و ایجاد نقطه عطفی در مورد خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره، توافق کرده‌اند.

شین بوم چول، یکی از تحلیلگران مؤسسه مطالعاتی سیاسی «آسان» در کره جنوبی، معتقد است که هدف اون از انجام این دیدار، بازیابی موقعیت خود پس از ناکامی در مذاکرات هانوی با ترامپ است.

لی سانگ مین، سخنگوی وزارت اتحاد دو کره در کره جنوبی و مسئول امور کره شمالی، اعلام کرده است که دیدار دونالد ترامپ و کیم جونگ اون می‌تواند به مذاکرات هسته‌ای حیات دوباره ببخشد و درهای گفت‌وگو و همکاری را بین دو کره بگشاید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها