کد خبر: 317343
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۱ ۰۸:۵۵:۴۶
| |

واکمن چهل ساله شد

سونی با تولید واکمن در اول جولای سال 1979 تحولی اساسی در زمینه دسترسی به موسیقی ایجاد کرد تا عموم مردم برای گوش کردن به محتوای صوتی مجبور نباشند مدتی طولانی در یک مکان به سر برند.

واکمن چهل ساله شد
کد خبر: 317343
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۱ ۰۸:۵۵:۴۶

اعتمادآنلاین| اولین واکمن سونی برای گوش کردن به موسیقی در حین حرکت تی‌پی‌اس - ال‌2 نام داشت که تحولی اساسی در دنیای فناوری به وجود آورد و با استقبال قابل توجهی نیز مواجه شد.

پیش از این رادیوهای کوچک و قابل حمل ترانزیستوری به بازار آمده بودند، اما با عرضه واکمن بود که افراد امکان یافتند برای اولین بار محتوایی که دوست دارند به آن گوش دهند را خودشان انتخاب کنند.

اگر چه امروزه واکمن ها محبوبیت سابق را ندارند، اما مفاهیم و پدیده های بسیاری در دنیای فناوری خلق شده اند که همگی مبتنی بر ایده اصلی خلق‌کننده واکمن‌ها بوده‌اند. گوش کردن به موسیقی در حین حرکت با استفاده از آی‌پاد، گوشی و استفاده از سرویس‌های پخش زنده موسیقی همگی خدماتی هستند که به خاطر موفقیت واکمن‌ها پرطرفدار باقی مانده اند.

واکمن‌های اولیه امکان ضبط صدا را نداشتند، ولی مجهز به دو جک هدفون بودند تا دو نفر در آن واحد بتوانند به یک موسیقی گوش کنند. بعدها و با گسترش استفاده از سی دی، واکمن ها به جای نوارکاست قادر به پخش سی‌دی بودند و میلیون‌ها دستگاه از آنها در سراسر جهان به فروش رفت.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها