کد خبر: 317381
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۱ ۰۹:۳۱:۰۰
| |

بیش از 5000 نفر برای حضور در انتخابات شورایاری‌های پایتخت ثبت‌نام کردند

رئیس ستاد پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران از ثیت‌نام بیش از 5000 نفر برای حضور در این دوره از انتخابات خبر داد.

بیش از 5000 نفر برای حضور در انتخابات شورایاری‌های پایتخت ثبت‌نام کردند
کد خبر: 317381
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۱ ۰۹:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمدرضا جوادی یگانه در یک برنامه تلویزیونی گفت: شورایاری ابزاری برای کمک به شورای شهر است، شورایاری جایگاه قانونی شهروندان محلات است و همه شهروندان برای ارتقای جایگاه خود باید تلاش کنند زیرا اگر قرار است تصمیمی برای یک محله گرفته شود، این اتفاق باید با نظر مردم رخ دهد.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر تهران به برگزاری انتخابات شورایاری ها اصرار داشتند و عضوی مخالف جایگاه شورایاری نبود، اظهار کرد: براساس مصوبه آیین نامه دوره جدید، شورای اسلامی شهر و شهرداری موظف هستند در تصمیماتی که در سطح محلی تاثیرگذاراند، نظر مشورتی شورایاری‌ها را اخذ کنند.


وی در ادامه با تاکید بر نقش شورایاری ها در اداره محلات بیان کرد: شورایاری ها در سطح خرد جامعه موثر هستند، آن ها باید با همراهی مردم و مطرح کردن مشکلات محله، سطح محله خود را ارتقاء دهند.


معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اعلام ثبت نام 5146 نفر در انتخابات شورایاری ها تا عصر روز گذشته ، گفت: تاکنون محله تهرانپارس بیشترین آمار ثبت نام کنندگان را به خود اختصاص داده است. همچنین، قرار است در این دوره 3186 نفر به عنوان شورایار از سوی مردم انتخاب شوند.


جوادی یگانه با بیان اینکه میزان ثبت نام در 33 درصد محلات پایین است، گفت: اگر در هر محله 18 نفر ثبت نام کنند، از هر دو نفر یک نفر رأی می آورد چرا که در نهایت 9 نفر انتخاب می شوند و اگر شرایط اینگونه پیش برود انتخابات شورایاری با حداقل رقابت برگزار می شود. همچنین در محلاتی که تعداد منتخبین به حد نصاب نرسد، تا دو ماه فرصت داریم که انتخابات را مجددا برگزار کنیم.


معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران البته برآورد استقبال مردم برای ثبت نام در انتخابات شورایاری ها را نسبت به دوره های قبل بهتر عنوان کرد و گفت: نسبت به آنچه مورد انتظار ماست باید مشارکت بیشتری صورت گیرد.


رئیس ستاد پنجمین دوره انتخابات شورایار‌ی‌های شهر تهران انتخابات شورایاری را یک فرصت برای شهروندان دانست و تصریح کرد: شورایاری اقدامی داوطلبانه و یک مسئولیت اجتماعی است.


جوادی یگانه گفت: شورایاری های تهران به سراسر کشور تعمیم داده می شوند. طرح تشکیل انجمن شورایاری محلات در شهرهای مراکز استان نیز در این راستا از سوی دولت مطرح شده است.


براساس گزارش شهرنوشت، وی از برگزاری انتخابات شورایاری ها در روز چهارم مرداد در 352 محله شهر تهران خبر داد و یادآور شد: امسال برای نخستین بار تمامی فرایند انتخابات پنجمین دوره شورایاری های شهر تهران به صورت کاملا مکانیزه انجام می شود.
رئیس ستاد پنجمین دوره انتخابات شورایار‌ی‌های شهر تهران در پایان با اعلام تمدید مهلت ثبت نام انتخابات شورایاری ها تا 15 تیر، از تمام شهروندان دعوت کرد در این دوره از انتخابات ثبت نام و مشارکت کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها