امیر مردانه؛

امیدواریم جشنواره «موسیقی کلاسیک ایرانی» برگزار شود

مدیراجرایی جشنواره «موسیقی کلاسیک ایرانی» که سال گذشته با تصمیم مدیرکل دفتر موسیقی ارشاد تعطیل شده بود، از تلاش برای برپایی مجدد این رویداد موسیقایی پس از مذاکره با مدیران خبر داد.

امیدواریم جشنواره «موسیقی کلاسیک ایرانی» برگزار شود
کد خبر: 317669
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ۰۸:۵۹:۴۹

اعتمادآنلاین| امیر مردانه مدیراجرایی جشنواره تعطیل‌شده «موسیقی کلاسیک ایرانی» درباره آخرین وضعیت این رویداد سینمایی، توضیح داد: طی روزهای گذشته مدیران برخی از جشنواره‌ها و رویدادهای موسیقایی، جلسه‌ای با آقای الهیاری مدیرکل جدید دفتر موسیقی وزارت ارشاد برگزار کردند که ماحصل این نشست نشان‌دهنده رویکردهای مثبت دفتر موسیقی وزارت ارشاد در دوره جدید برای برگزاری و احیای جشنواره‌های تعطیل شده موسیقی در یکی دوساله اخیر است.

مردانه ادامه داد: علاقه‌مندان موسیقی می‌دانند که جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی از سال 95 با اهداف بزرگی کار خود را آغاز کرد و در دوره برگزاری خود نشان داد که می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و به سهم خود تاثیرات موثری را بر جریان حفظ و اشاعه موسیقی ایرانی بگذارد.

وی افزود: متاسفانه به دلیل تصمیماتی که آقای ترابی در دوران مدیریتشان در دفتر موسیقی ارشاد داشتند به یکباره تصمیم گرفته شد که این جشنواره تعطیل شود و ما شاهد بودیم که در دوره مدیریتی ایشان، جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی بعد از دو دوره موفقیت‌آمیز بدون هیچ دلیلی و به بهانه بودجه تعطیل شد و جریاتی که می‌رفت تبدیل به یک فضای موثر در عرصه موسیقی شود در میانه راه متوقف شد. این موضوع از همان زمان برای من و همکارانم در ستاد جشنواره بسیار تأسف‌انگیز بود که چرا با وجود موافقت معاونت هنری وزیر ارشاد و استقبالی که هنرمندان فعال عرصه موسیقی ایرانی برای شرکت در جشنواره انجام دادند، این رویداد باید تعطیل شود.

این تهیه‌کننده و ناشر گفت: من واقعاً نمی‌دانم این چه مکانیزمی است که با تغییر مدیران دولتی باید شاهد تعطیلی یا گشایش یک جشنواره باشیم که می‌تواند تاثیرات خوبی در جریان معرفی موسیقی کلاسیک ایرانی به مخاطب داشته باشد. من به خاطر دارم در همان دوران معاونت هنری وزارت ارشاد و مدیریت انجمن موسیقی ایران تلاش‌ها و همکاری‌های بسیار شایسته‌ای برای برگزاری جشنواره انجام دادند اما نمی‌دانم چه جریانی وجود داشت که آقای ترابی به شدت مخالف برگزاری جشنواره بودند و در نهایت فضا را به سمتی بردند که این رویداد تعطیل شود.

مردانه تصریح کرد: قطعاً در برگزاری یک رویداد موسیقایی انتقاداتی وجود دارد که مدیران برگزاری یک رویداد باید با تکیه براین نقدهای دلسوزانه فضای کار را به جلو هدایت کنند. اما شما بدانید آنچه برای ما در کنار این موارد بسیار مهم بود برگزاری یک جشنواره با کیفیت با کمترین هزینه بود که واقعاً با دلسوزی یکایک هنرمندان و دست اندرکارانش برگزار شد. به اعتقاد من جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی یک جشنواره مظلوم بود که متاسفانه چراغ آن به دلیل سیاست‌های مدیر وقت دفتر موسیقی وزارت ارشاد خاموش شد و حالا امیدوارم با شرایط خوش‌بینانه‌ای که من پس از برگزاری جلسه با آقا اله یاری دیدم بتوانیم دوباره شاهد برگزاری آن باشیم.

اولین جشنواره «موسیقی کلاسیک ایرانی» از نوزدهم تا بیست و چهارم آذرماه سال 95 در تالار رودکی و فرهنگسرای بهمن تهران برگزار شد. دومین دوره نیز با حمایت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی خانه موسیقی ایران، انجمن موسیقی ایران، مؤسسه فرهنگی هنری «سازآواز» و بنیاد رودکی از 17 تا 24 آذر سال 96 در تالار رودکی برگزار شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها