رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت:

سامانه رجیستری ترابری اهدای عضو راه‌اندازی می‌شود

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: سامانه رجیستری ترابری اهدای عضو راه اندازی می‌شود. در حال پیاده سازی نقشه جامع برای کشور هستیم تا سریع‌ترین راه انتقال هوایی عضو پیوندی بررسی و ثبت شود.

سامانه رجیستری ترابری اهدای عضو راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 318160
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۴ ۰۸:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مهدی شادنوش درباره راه اندازی سامانه رجیستری ترابری اهدای عضو در کشور افزود: در راستای انتقال عضو به نقاط مختلف کشور، بررسی زیرساخت‌های ترابری عضو بین استان‌ها انجام شده و این امر به صورت آزمایشی با موفقیت انجام شده است. برای اهدای عضو، باید زمان طلایی رعایت شود. عضو قلب باید زیر چهار ساعت پیوند زده شود. در حال حاضر با همکاری و هماهنگی نیروی هوایی ارتش، نیروی انتظامی، سازمان اورژانس کشور و مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت، زیرساخت‌هایی فراهم شده و قرار است با یک اقدام فرابخشی گروهی منسجم، پیوند عضو بین استانی با جدیت دنبال شود. البته تاکنون چند مورد از این عملیات با موفقیت به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: با استفاده از سیستم رجیستری که در حال راه اندازی آن هستیم و به زودی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، شاهد نهادینه شدن این امر در حوزه اهدای عضو خواهیم بود.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت بیان کرد: این سیستم با همکاری سازمان‌های مختلفاز جمله سازمان جغرافیایی کشور، هوا فضا، وزارت بهداشت، سازمان اورژانس، نیروی هوایی ارتش، نیروی انتظامی و دانشگاه‌های وزارت علوم در حال شکل گیری است.

شادنوش اظهار داشت: چگونگی کاربرد موتورلانس‌ها، هلی کوپتر، آمبولانس‌ها و حتی هواپیمای مسافربری و فالکون جت اختصاصی طی یک برنامه نرم افزاری مشخص شده و تمامی اطلاعات به یکدیگر متصل می‌شوند و به محض اعلام نیاز برای چنین عملیاتی، این امکان میسر می‌شود که از چه طریقی می‌توان عملیات را با کمترین اشتباه و زمان تلف شده و با موفقیت انجام داد. در هر یک از این عملیات ها بیش از 150 نفر فعال می‌شوند تا یک عضو از شهری به شهر دیگر منتقل شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها