در قسمت سی‌‌ودوم «سلول گفت‌وگو» ببینید

از قدرت طراحی و نقاشی تا استحکام فرم و محتوا در کارتون و کاریکاتور در گفت‌وگوی «اعتمادآنلاین» با سعید نوروزی

سعید نوروزی از آن دسته از کارتونیست‌ها و کاریکاتوریست‌هاست که ریشه عمیق در طراحی و نقاشی دارد. شاید آن دسته از مخاطبان مطبوعات که اواخر دهه شصت و همین طور دهه هفتاد را به یاد دارند، روی جلدهای گل‌آقا را یادشان باشد. روی جلدهایی را که احمد عربانی و دیگران کار می‌کردند. یکی از این طراحان و کارتونیست‌ها که البته در دهه هفتاد بیشتر دیده شد، سعید نوروزی بود.

حجم ویدیو: 43.25M | مدت زمان ویدیو: 00:17:01 دانلود ویدیو
کد خبر: 318413
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۴ ۱۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید نوروزی از آن دسته از کارتونیست‌ها و کاریکاتوریست‌هاست که ریشه عمیق در طراحی و نقاشی دارد. شاید آن دسته از مخاطبان مطبوعات که اواخر دهه شصت و همین طور دهه هفتاد را به یاد دارند، روی جلدهای گل‌آقا را یادشان باشد. روی جلدهایی را که احمد عربانی و دیگران کار می‌کردند. یکی از این طراحان و کارتونیست‌ها که البته در دهه هفتاد بیشتر دیده شد، سعید نوروزی بود.

قوت قلم او از طراحی و نقاشی ریشه می‌گرفت. قوی‌ترین کارتونیست‌ها و به اصطلاح کسانی که چند وجهی هستند، دارای این ریشه‌اند. سعید را بیشتر به عنوان کاریکاتوریست می‌شناسیم تا کارتونیست اما کارتون‌های او هم به قوت کاریکاتورهایش است. او با اینکه دارای این توانایی است اما خودش ترجیح می‌دهد تا بیشتر به عنوان کاریکاتوریست شناخته شود.

چهره‌های کاریکاتوری که او کار می‌کند هم در تکنیک اجرایی و هم در اغراق، بسیار اصولی و درست است. او یک نقاش چیره‌دست هم هست. گویا این خاصیت تمام طراح‌های چیره‌دست است که دست به هر کاری می‌زنند، آن کار، اصولی و درست انجام می‌شود. برای آشنایی بیشتر با سعید نوروزی مصاحبه سلول گفت‌وگو را با او ببینید و بشنوید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها