ثبت طولانی‌ترین دوره رشد اقتصادی تاریخ آمریکا

برای یکصد و بیست و یکمین ماه متوالی رشد اقتصادی آمریکا مثبت باقی ماند.

ثبت طولانی‌ترین دوره رشد اقتصادی تاریخ آمریکا
کد خبر: 318459
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۵ ۰۸:۴۹:۰۹

اعتمادآنلاین| بزرگ‌ترین اقتصاد جهان کماکان در حال بهره بردن از شرایط مثبت فعلی است و با رشد اقتصادی ماه ژوئن، آمریکا برای 121 ماه متوالی رشد مثبت داشته است که رکوردی بی نظیر در تاریخ این کشور محسوب می‌شود. این روند که از ژوئن 2009 تاکنون ادامه داشته است طولانی‌تر از رشد مثبت در بازه زمانی مارس 1991 تا مارس 2001 محسوب می‌شود.

یکی از مهم‌ترین عوامل مثبت باقی ماندن رشد اقتصادی آمریکا، تداوم روند مثبت اشتغال‌زایی بوده است به گونه‌ای که از سال 2009 به بعد اقتصاد آمریکا 21.4 میلیون اشتغال‌زایی جدید صورت داده است. میزان رشد دستمزدها در طول سه سال گذشته نیز بی سابقه بوده است و تنها در ماه می، رشد دستمزدها 4.4 درصد بیش‌تر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

متوسط نرخ تورم آمریکا در بازه زمانی 2009 تا 2019 برابر با 2.3 درصد بوده است که این رقم بسیار کمتر از متوسط 3.9 درصدی دهه 1990 و 4.2 درصدی دهه 1980 بوده است. با این حال کاهش رشد اقتصادی در سطح جهان و تداوم تنش‌های تجاری با چین عواملی هستند که می‌توانند اقتصاد آمریکا را به سمت رکود سوق دهند.

دیوید وسل، مدیر مؤسسه «هاچینز سنتر» گفت: عجیب است که برای یک دوره طولانی وارد رکود نشده‌ایم.

جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا که زیر فشار شدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور برای کاهش نرخ بهره قرار دارد ممکن است سرانجام به این کار راضی شود و دست کم در کوتاه مدت چنین اقدامی به تقویت رشد اقتصادی منجر خواهد شد.

ریچارد کلاریدا، نایب رئیس هیأت مدیره فدرال رزرو گفت: اقتصاد آمریکا در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد هر چند که نباید از ریسک‌های موجود غافل شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها