سناتور آمریکایی:

فروش سلاح به عربستان مغایر ادعای صلح در منطقه است

سناتور جمهوری‌خواه اظهار کرد نمی‌توان از یک طرف به رقابت مرگبار تسلیحاتی در منطقه دامن بزنیم و از طرف دیگر ادعا کنیم خواستار صلح در خاورمیانه هستیم.

فروش سلاح به عربستان مغایر ادعای صلح در منطقه است
کد خبر: 318660
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۵ ۱۳:۲۷:۰۹

اعتمادآنلاین| «رند پال» سناتور جمهوری‌خواه در یادداشتی در این وبگاه خواستار ادامه مبارزه سناتورهای آمریکا با فروش سلاح به عربستان شد.

او اظهار داشت: نمی توان از یک طرف رقابت مرگبار تسلیحاتی در منطقه را دامن زد و از طرف دیگر ادعا کرد خواستار صلح در خاورمیانه هستیم.

پال در این مطلب گفت: عربستان سعودی حقوق اولیه بشر را نادیده می‌گیرد و به کشتار افراد بی‌گناه در یمن می‌پردازد. این کشور ضمن حمایت از دشمنانمان و تقویت آنها میلیون‌ها نفر در یمن را در آستانه قحطی قرار داده است و مخالفان خود را فجیعانه به قتل می‌رساند.

او اضافه کرد: جلوگیری از فروش سلاح به چنین کشوری کار ساده‌ای نیست و مانند ایجاد دیگر تغییرات مثبت به وجودآمده قانع کردن کنگره در این مورد نیز آسان نخواهد بود.

او با اشاره به این مطلب که تعداد سناتورهای حامی توقف فروش سلاح به عربستان از 27 سناتور در سال 2016 به 47 نفر در سال 2017 رسید اظهار داشت: اینکه اکنون بیش از 50 سناتور به 22 قطعنامه مشترک برای مسدود کردن فروش 8 میلیارد دلار اسلحه رای داده اند پیشرفت بزرگی است.

او همچنین تاکید کرد: ما تا به تصویب رساندن عدم فروش سلاح به تلاش خود ادامه می‌دهیم.

پال در این یادداشت به این نکته اشاره کرد که آمریکا با حمایت مالی از گسترش افراطی‌گری باعث ایجاد نفرت علیه غرب می شود و از دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا خواست این سیاست شکست‌خورده را کنار بگذارد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها