کد خبر: 318684
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۵ ۱۴:۰۸:۵۵
| |

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری:

فروش بلیت هواپیما خارج از دامنه نرخ‌ها «تخلف مقرراتی» است/ پول مسافر را برمی‌گردانیم

رضا جعفرزاده، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با تأکید بر اینکه شرکت‌های هواپیمایی خود قول داده‌اند خارج از دامنه نرخ تعیین‌شده، بلیت عرضه نکنند، گفت: خروج از دامنه تعیین‌شده نرخ پروازهای داخلی تخلف مقرراتی است و با آن برخورد جدی می‌شود.

فروش بلیت هواپیما خارج از دامنه نرخ‌ها «تخلف مقرراتی» است/ پول مسافر را برمی‌گردانیم
کد خبر: 318684
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۵ ۱۴:۰۸:۵۵

اعتمادآنلاین| رضا جعفرزاده، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری درباره اعتراض برخی مسافران در مورد گرانی بلیت هواپیما و افزایش‌ نرخ‌ پروازهای داخلی، اظهار داشت: پیش از این، سازمان هواپیمایی کشوری جلساتی با حضور مدیران شرکت‌های هواپیمایی درباره قیمت پروازهای داخلی در مسیرهای مختلف برگزار کرد.

فروش بلیت پروازهای داخلی طبق نرخ‌های سقف و کف با موافقت ایرلاین‌ها بود

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: دستاورد آن جلسات این بود که همه شرکت‌های هواپیمایی موافقت کردند نرخ بلیت پروازهای داخلی در طیفی از ‌کف تا سقف تعیین شده، ‌ارائه شود.

جعفرزاده افزود: پس از آن شرکت‌های هواپیمایی‌ به سازمان هواپیمایی کشوری ‌اعلام کردند که حتماً کف و سقف نرخ را رعایت می‌کنند.

امکان فروش بلیت در طیف نرخ‌ها بسته به تشخیص شرکت هواپیمایی

وی اظهار داشت: شرکت های هواپیمایی اجازه دارند طبق دامنه نرخ‌های تعیین شده که رقمی حداقل و حداکثری ‌دارد، قیمت‌های بلیت پروازهای داخلی خود را تعیین کنند، حال ممکن است در زمان‌های مختلف و ‌بنابر کسب و کارهای بازار، عرضه و تقاضا و یک سری شرایط خاص، واحد بازرگانی شرکتی تصمیم بگیرد، نرخ بلیت را با سقف یا کف تعیین شده یا بین این دو رقم، ارائه کند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: به هر حال ایرلاین مصلحت می‌داند (فقط در دامنه نرخ‌ها) پرواز خود را روزی با نرخ بلیت پایین‌تر و روزی با نرخ بالاتر عرضه کند و یا حتی در طول روز ‌دامنه‌ای از نرخ‌ها را از حداقل تا حداکثر ارائه کند اما مسلماً اجازه ندارد از ‌نرخ حداکثری تعیین شده بالاتر رود.

جعفرزاده توضیح داد: به عنوان مثال در یک مسیر داخلی، سقف نرخ‌ 600 هزار تومان است اما شرکت هواپیمایی تشخیص می‌دهد که امروز بلیت را با نرخ‌ قیمت 400 هزار تومان ارائه دهد و ایرلاینی دیگر با نرخی کمتر یا بیشتر ارائه می‌کند و این بنا به تشخیص نوع نگاه بازرگانی شرکت و تنظیم عرضه و تقاضا در بازار است.

عبور از سقف قیمتی نرخ‌ها «تخلف مقرراتی» است؛ برخورد جدی می‌کنیم

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: از سوی دیگر ‌سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان حاکمیت صنعت هم در این حوزه نظارت و کنترل دقیق دارد زیرا اگر ما نتوانیم این سقف‌های قیمتی را برای شرکت‌های هواپیمایی‌ کنترل کنیم، دیگر نمی‌توانیم نرخ بلیت را که توسط واسطه‌های بعدی (نظیر سایت‌‌ها و آژانس‌های مجوزدار) ارائه می‌شود، کنترل کنیم.

وی ادامه داد: به هر حال شرکت‌های هواپیمایی قول داده‌اند که از سقف قیمتی بالاتر نروند، ‌سازمان هواپیمایی کشوری هم هر شرکتی را که نرخی بالاتر از این سقف قیمتی ارائه دهد، متخلف می‌داند ‌و طبق آن تخلف با شرکت هواپیمایی برخورد می‌کند تا بدین ترتیب بتوان ملاک‌های نظارتی خود را به عنوان حاکمیت صنعت حمل و نقل هوایی، حفظ کند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: هر شرکت هواپیمایی که نرخی بالاتر از این قیمت‌های‌ تعیین شده ارائه دهد، «تخلف مقرراتی» کرده است و برخورد جدی و قانون خواهیم داشت.

مسافران بخواهند، پول پرواز کنسل شده را از شرکت می‌گیریم و به آنها برمی‌گردانیم‌ ‌

جعفرزاده درباره درخواست برخی از مسافران مبنی بر عودت پول بلیت پروازهای کنسل شده و شیوه ثبت شکایات مسافران در سایت سازمان هواپیمایی کشوری‌ توضیح داد: مسافرانی که پرواز آنها باطل و یا کنسل شده است و نتوانسته‌اند پول خود را دریافت کنند، به سازمان هواپیمایی کشوری مراجعه کند و مطمئن باشند ما پول بلیت آنها را برای آنها می‌گیریم.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: مسافران می‌توانند شکایت خود را در سایت سازمان هواپیمایی کشوری بخش رسیدگی به شکایات (اینجا) ثبت کنند و مطمئن باشند بلافاصله این موضوع رسیدگی و نتیجه به آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

مسافران بلیت خود را به شماره 66048008 دورنگار کنند

جعفرزاده اظهار داشت: مسافران همچنین می‌توانند رونوشت بلیت پرواز کنسل شده خود را به شماره تلفن 02166048008 دور‌نگار کنند، و مطمئن باشند پول بلیت آنها به آنها برمی‌گردد.

کاربران این رسانه در بخش «فارس من» خواستار پیگیری ارائه نرخ‌های گران توسط برخی شرکت‌های هواپیمایی در برخی مسیرهای داخلی شده بودند ضمن آنکه مطالباتی هم درباره بازپرداخت پول بلیت پرواز کنسل شده داشتند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها