کد خبر: 318739
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۵ ۲۱:۵۰:۰۰
| |

در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید

ماجرای حمله به محل نگهداری پناهجویان در لیبی چه بود؟

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه 14 تیرماه در بیانیه‌ای حمله مرگبار به بازداشتگاه محل نگهداری پناهجویان در لیبی را محکوم کرد و خواستار برقراری آتش‌بس در این کشور شد.

حجم ویدیو: 1.67M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59 دانلود ویدیو
کد خبر: 318739
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۵ ۲۱:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه 14 تیرماه در بیانیه‌ای حمله مرگبار به بازداشتگاه محل نگهداری پناهجویان در لیبی را محکوم کرد و خواستار برقراری آتش‌بس در این کشور شد.

در شامگاه سه‌شنبه 11 تیر (دوم ژوئیه) 2 حمله هوایی به یک بازداشتگاه مهاجران در نزدیکی طرابلس، پایتخت لیبی، صورت گرفت. در حمله اول یک پارکینگ خالی و در حمله دوم یک سالن اردوگاه با ظرفیت 120 پناهجو مورد هدف واقع شد.

در این حمله دست‌کم 53 نفر کشته و بیش از 130 نفر زخمی شده‌اند.

کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد گزارش‌ها نشان می‌دهد پس از انفجار نخست،‌ وقتی شماری از پناهجویان و مهاجران اردوگاه خواسته‌اند فرار کنند، نگهبانان به روی آنان آتش گشوده‌اند.

لیبی از زمان سرنگونی سرهنگ معمر قذافی در سال 2011، دستخوش رقابت بین رهبران قبایل و جناح‌های مسلح بوده است.

در سال‌های اخیر لیبی یکی از مسیرهای اصلی مهاجرت به کشورهای اروپایی بوده است. اغلب کشته‌شدگان مهاجران آفریقایی بوده‌اند.

فتحی باشاغا، وزیر کشور لیبی، روز جمعه امارات عربی متحده را به استفاده از جنگنده «اف-16» برای حمله به مرکز نگهداری پناهجویان متهم کرد.

«ارتش ملی لیبی» به رهبری خلیفه حفتر که از حمایت امارات متحده عربی و مصر برخوردار است، از سه ماه پیش تلاش خود را برای تصرف پایتخت این کشور آغاز کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها