جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مجلس:

با افزایش سطح غنی‌سازی نشان می‌دهیم که بلوف نمی‌زنیم

یک نماینده مجلس در واکنش به کاهش تعهدات برجامی ایران گفت: ایران در تعهدات خودش باقی ماند اما طرف مقابل اقدامی نکرد، نمی‌توانستیم گوشه رینگ منتظر مرگ تدریجی باشیم.

با افزایش سطح غنی‌سازی نشان می‌دهیم که بلوف نمی‌زنیم
کد خبر: 319220
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ ۰۹:۴۶:۰۸

اعتمادآنلاین| غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، درباره گام دوم ایران در کاهش تعهدات برجامی‌اش و این‌که گفته می‌شود مردم نگران یک‌سری از مشکلات در جامعه هستند، بیان کرد: نگرانی‌های مردم به جا است و من به آن‌ها حق می‌دهم اما این را در نظر داشته باشید ما راه دیگری جز اقدام متقابل نداریم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: راه دیگری برای ما نمی‌ماند باید دست به یک‌سری از کارها می‌زدیم و قطعا هر اقدامی برای ما هزینه‌هایی هم دارد منکر این قضیه نستیم اما فوایدی هم در کنارش وجود دارد.

وی تاکید کرد: نمی‌توانستیم فقط گوشه رینگ بمانیم. باید یک‌سری تحرکات داشته باشیم تا در داخل اتفاقاتی مانند گرانی، احتکار و کمبود به وجود نیاید.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: دیر یا زود بلاخره اتفاقاتی در کشور رخ می‌داد، پس ما مجبور هستیم دست اقداماتی بزنیم نمی‌توانستیم منتظر یک مرگ تدریجی باشیم.

وی تاکید کرد: امروز که از موضع دفاع بیرون آمدیم و در فاز حمله قرار گرفتیم، مشاهده می‌کنید در رفتارهایشان تغییر ایجاد شده است که با این رفتار طرف مقابل می‌توانیم نتیجه بگیریم استراتژی دفاعی خوب نبود. پس اجازه دهیم که ایران هم یک مقداری حمله کند تا مشخص شود که بلوف نمی‌زند.

نماینده مردم رشت در پاسح به سوالی مبنی بر اینکه آیا با اقدام ایران طرفین پای میز مذاکره برای اجرایی شدن برجام خواهند آمد یا خیر، گفت: دفعه قبل پای میز مذاکره آمدیم و تقاضا کردند که اقداماتی را انجام ندهیم، خب ما این کار را کردیم بعد چه اتفاقی افتاد؟ مشاهده کردید ترامپ زیر امتیازاتی که به ما دادند زد، در حال حاضر هم باید حرکتی را انجام دهند در غیر اینصورت ما غنی‌سازی را انجام خواهیم داد.

وی درباره این‌که شاید این‌بار هم ایران را سرگرم برخی امور کنند که از تصمیمش منصرف شود، گفت: دیگر چنین اتفاقی نخواهد افتاد تیم شورای عالی امنیت ملی، سران قوا و وزارت خارجه ما تجارب سخت و گران‌قیمتی را به دست آورده است که باعث می‌شود تصمیمات خوبی بگیرند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها