رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

انتخابات شورایاری‌ها قانونی نیست

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اتمام ثبت‌نام داوطلبین شورایاری‌ها گفت: برگزاری انتخابات شورایاری ها را قانونی نمی دانیم.

انتخابات شورایاری‌ها قانونی نیست
کد خبر: 319747
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۸ ۱۶:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ ناصر سراج در حاشیه معارفه و تودیع معاون مالی عمرانی و پشتیبانی قوه قضاییه گفت: دیروز درباره برگزاری انتخابات شورایاری ها نامه ای به رئیس جمهور نوشتیم و ما این انتخابات را قانونی نمی دانیم.


وی افزود: اگرچه شورای شهر می خواهد انتخابات شورایاری ها را برگزار کند ولی ما گزارش ها را هم به وزارت کشور و شورای شهر و اخیراً به آقای رئیس جمهور ارسال کردیم و مواردی را که باید تذکر بدهیم یادآور شدیم.


سراج در پاسخ به این سوال که ثبت نام داوطلبین شورایاری ها به اتمام رسیده و موضع سازمان بازرسی در این زمینه چیست؟ اظهار داشت: من نتیجه کار را ارسال کردم و تصمیمات با مقامات عالی است.

وی در ادامه در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا گزارش نهایی در ارتباط با سیل های آغاز سال به رئیس قوه قضائیه ارائه شد یا خیر گفت: در همین ارتباط امروز گزارشی درباره سیل شیراز به رئیس دستگاه قضا و رئیس کل دادگستری استان شیراز تقدیم شد.


وی همچنین درپاسخ به این سوال که آیا در این گزارش افرادی به عنوان متخلف معرفی شدند یا خیر گفت: قطعاً وقتی گزارشی ارائه می شود افراد مقصر را معرفی می کنیم اما این موضوع محرمانه است و نمی توانیم جزئیات را ارائه کنیم.

‌18 هزار شعبه اخذ رای در تهران

نظام جمهوری اسلامی که بر مبنای آموزه های اسلام و به منظور تحقق مشارکت عمومی در تعیین سرنوشت خود در 9 اردیبهشت1378 خورشیدی همزمان با سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) به شورای انقلاب مبنی بر تدوین آیین ‏نامه شوراها به تشکیل این نهاد اقدام کرد و اینگونه این تاریخ در تقویم رسمی کشور به عنوان «روز شوراها» به ثبت رسید.

دبیر اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری های پایتخت گفت: انتخابات شورایاری های تهران در 352 حوزه انتخابیه و 18 هزار شعبه اخذ رای برگزار می شود.

سید حمید طحایی در نخستین گردهمایی اعضای هیأت‌های اجرایی مناطق 22 گانه پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های تهران افزود: تعدادی صندوق نیز آماده خواهد شد تا در صورت نیاز در اختیار گذاشته شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها