سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: 

بی نتیجه ماندن نشست شورای حکام نشان دهنده عملکرد بدون منطق آمریکا است

سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که بی نتیجه ماندن نشست شورای حکام درباره بررسی اقدامات ایران در کاهش تعهدات برجامی نشان داد که آمریکایی‌ها بر اساس منطق و قاعده عمل نمی‌کنند.

بی نتیجه ماندن نشست شورای حکام نشان دهنده عملکرد بدون منطق آمریکا است
کد خبر: 320345
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۱ ۰۹:۱۵:۳۹

اعتمادآنلاین| سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بی نتیجه ماندن جلسه شورای حکام برای بررسی کاهش تعهدات برجامی ایران به درخواست آمریکا گفت: جلسه شورای حکام در حالی برای بررسی اقدامات ایران درباره کاهش تعهدات برجامی آن هم به درخواست آمریکایی‌ها برگزار شد که در وهله اول باید مقامات آمریکا به این سوال پاسخ دهند که وقتی از برجام خارج شدند دیگر اقدامات ایران در برجام چه ارتباطی به آنها دارد.

وی افزود: اگر آمریکایی‌ها برجام را قبول دارند باید با اذعان به اشتباهشان در خروج از برجام مجدداً به این توافق بین‌المللی برگردند. اگر هم برجام را قبول ندارند پس چرا درخواست برگزاری جلسه شورای حکام را می‌دهند. البته که این جلسه هم بدون نتیجه به پایان رسید چون در حال حاضر ایران از عرصه بین‌المللی طلبکار است. ما به تعهدات خود عمل کردیم و امروز وقت عمل کردن طرف‌های مقابل به تعهدات خود است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: شورای حکام باید برای بازخواست آمریکا تشکیل شود نه اینکه بخواهد ایران را بازخواست کند. با وجودی که اقدام آمریکا برای درخواست جهت تشکیل نشست شورای حکام از پیش شکست خورده بود اما اکنون هم نشان می‌دهد که آمریکا بر اساس منطق و قاعده عمل نمی‌کند. لذا لازم است که در ادامه راه جامعه جهانی به ویژه غربی‌ها و اروپایی‌ها به جای صدور بیانیه و اعلام زبانی درباره پایبندی به برجام وارد کارزار عمل به تعهداتشان شده و دست از شعار و بیانیه بردارند. چون جمهوری اسلامی ایران ضرر نمی‌کند و مسیر خود را ادامه می‌دهد. همانطور که تا کنون هم تعهدات برجامی‌اش را تقلیل داده که این مسیر روشنی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها